Microsoft, Meta, Nvidia i inni wyznaczą wspólne standardy dla Metaverse

Microsoft, Meta, Nvidia i inni wyznaczą wspólne standardy dla Metaverse

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/22/2022, 5:41 PM

Liczba odsłon: 971

Jak już wiemy, metaverse nie jest jednolitym tworem, a raczej skupiskiem wielu różnych metaverse'ów różnych dostawców. Wielu czołowych deweloperów tych platform postanowiło zadbać o ich interoperacyjność, tak aby metaverse był otwartym środowiskiem dla użytkowników. Wśród nich znalazł się między innymi Microsoft.

Microsoft, Meta, Adobe, NVIDIA, AutoDesk, Alibaba, Epic Games, Sony, Unity i blisko 30 innych firm połączyło siły, aby stworzyć "The Metaverse Standards Forum". Grupa ta zrzesza wiodące organizacje standaryzacyjne i firmy, których celem jest zapewnianie i promowanie standardów interoperacyjności dla otwartego metaverse.

Wielu branżowych liderów przyznało, że potencjał metaverse będzie najlepiej realizowany, jeśli będzie budowany w oparciu o otwarte standardy. Otwarte na każdą organizację bez żadnych kosztów, Metaverse Standards Forum stanowi miejsce współpracy między organizacjami normalizacyjnymi i firmami w celu wspierania rozwoju standardów interoperacyjności dla otwartego i inkluzywnego Metaverse oraz przyspieszenia ich rozwoju i wdrażania poprzez pragmatyczne, oparte na działaniu projekty.
— Metaverse Standards Forum

Budowa tego przedsięwzięcia nie może się obyć bez międzynarodowych organizacji standaryzacyjnych, takich jak Khronos Group, World Wide Web Consortium (W3C), Open Geospatial Consortium, OpenAR Cloud, Spatial Web Foundation i wielu innych. Forum nie będzie tworzyć standardów samodzielnie, lecz koordynować wymagania i zasoby, które będą sprzyjać tworzeniu i ewolucji standardów w firmach normalizacyjnych pracujących w odpowiednich domenach.

Metaverse Standards Forum

Na kategorię metaverse składa się całe mrowie nowych technologii, takich jak nawigacja przestrzenna, interaktywna grafika 3D, rozszerzona/mieszana/wirtualna rzeczywistość, fotorealistyczne tworzenie contentu, systemy geoprzestrzenne, narzędzia do tworzenia dla użytkowników końcowych, digital twins, współpraca w czasie rzeczywistym, symulacje fizyczne, ekonomie online, gaming dla wielu użytkowników i wiele innych. Te zróżnicowane technologie mogą się wzajemnie rozumieć i obsługiwać, jednak najpierw tę interoperacyjność trzeba uzyskać.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia