Microsoft Maquette w końcu dotarł na Oculus Rift i Rift S

Microsoft Maquette w końcu dotarł na Oculus Rift i Rift S

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/17/2020, 7:01 PM

Liczba odsłon: 2485

W 2018 roku pisaliśmy o Microsoft Maquette, który krótko można scharakteryzować jako "VR dla kreatywnych". Jest to narzędzie do tworzenia i prototypowania obiektów 3D w wirtualnej rzeczywistości, co daje dużo większe poczucie immersji niż w przypadku projektowania na dwuwymiarowych ekranach. Po prawie dwóch latach aplikacja w końcu zawitała do Oculus Store.

Maquette docelowo miał trafić na zestawy Windows Mixed Reality, Oculus Rift i HTC Vive - oczywiście w połączeniu z PC. Integracja z Oculusem trwała jednak dość długo. Dziś aplikacja jest już zgodna z modelami Rift oraz Rift S.

Microsoft Maquette to narzędzie ogólnego zastosowania, które czyni prototypowanie UI i przestrzenne łatwym, szybkim i immersyjnym wewnątrz wirtualnej rzeczywistości. Został zbudowany od podstaw, by wspomagać każdego w tworzeniu w pełni immersyjnych szkiców konceptualnych w VR — z wewnątrz gogli. Maquette zawiera zestaw narzędzi do importowania, kreowania, komponowania i tworzenia scenorysów w przestrzeni 3D wraz z biblioteką prymitywów i ikon UI. Pośród wielu innych funkcji Maquette posiada szybkie i przystępne UX, narzędzie tekstowe do adnotacji, przestrzenne makiety UI i łatwe zaznaczanie oraz grupowanie zawartości. Maquette posiada bezpłatny dodatek do Unity służący do importowania zawartości z Maquette do Unity z zachowaniem materiałów i hierarchii grupowania. Proces rozwoju w Maquette jest kierowany przez potrzeby użytkowników, dlatego chcemy waszego feedbacku!
— Microsoft

Microsoft Maquette można już pobrać bezpłatnie z Oculus Store. Sporo tutoriali można znaleźć na kanale Microsoft Maquette na YouTube.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia