Mastercard i Microsoft poprawią bezpieczeństwo zakupów online

Mastercard i Microsoft poprawią bezpieczeństwo zakupów online

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
19:06
26.04.2022
1149 wyświetleń

Mastercard w partnerstwie z Microsoftem ogłosił uruchomienie nowego rozwiązania "rozszerzonej tożsamości", zaprojektowanego, aby ulepszyć doświadczenie zakupów online i zapobiegać cyfrowym oszustwom. Opiera się ono na istniejącym rozwiązaniu Digital Transaction Insights, do którego zaimplementowano uwierzytelnianie nowej generacji i możliwości decyzyjne oparte na analityce w czasie rzeczywistym.

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, dostarczenie bezproblemowego doświadczenia zakupowego ma krytyczne znaczenie, jako że sprzedawcy detaliczni starają się skierować "oglądanie zza szyby" i wizyty porównujące ceny na potwierdzoną sprzedaż. I chociaż konsumenci korzystają z wygody zakupów online, oszuści starają się również opracować nowe metody wykorzystywania tych samych kanałów do nieuczciwych zysków. Jednym z przybierających na sile rodzajów oszustw cyfrowych jest "first-party fraud", w ramach którego dokonywany jest legalny zakup online, ale później jest on kwestionowany. Szacuje się, że "first-party frauds" to globalny problem o wartości 50 miliardów dolarów.

Mastercard bezpośrednio odpowiedział na te potrzeby, rozszerzając rozwiązanie Digital Transaction Insights o uwierzytelnianie następnej generacji i możliwości decyzyjne oparte na analityce w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to łączy wglądy sieciowe Mastercard z własnymi danymi sprzedawcy, aby potwierdzić, że klient jest tym, za kogo się podaje, dostarczając instytucjom finansowym dodatkowe dane analityczne potrzebne do zoptymalizowania ich decyzji o autoryzacji i potwierdzające bardziej autentyczne transakcje. Digital Transaction Insights jest używane w szerokiej gamie instancji "checkpointów online", od funkcjonalności click-to-pay i urządzeń wearable, po portfele cyfrowe i zakupy w aplikacjach.

— Microsoft News Center
Zakupy online powinny być proste, szybkie i bezpieczne. Nie zawsze jednak tak jest. Jesteśmy zobowiązani do rozwijania zaawansowanej technologii tożsamości i [zapobiegania] oszustwom, by pomóc rozszerzyć analitykę w czasie rzeczywistym, którą dostarczamy instytucjom finansowym na całym świecie. Opiera się to na naszym wieloletnim zobowiązaniu pracy z całą branżą w celu dostarczania zaawansowanych technologii, które zapewniają zaufanie i pomagają budować bezpieczny i dobrze prosperujący ekosystem cyfrowy dla wszystkich.

— Ajay Bhalla, President w Cyber and Intelligence, Mastercard

Jaka jest w tym rola Microsoftu? Otóż będzie on pierwszym partnerem udostępniającym swoje wglądy i integrującym rozwiązanie Digital Transaction Insights w kilku liniach biznesowych. Ponadto platforma oceny ryzyka Microsoft Dynamics 365 Fraud Protection, która wykorzystuje AI, by asystowała w wykrywaniu oszustw w czasie rzeczywistym, identyfikując ryzykowne zachowania w czasie aktywności zakupowych, została zintegrowana z Digital Transaction Insights, aby umożliwić lepsze udostępnianie analityki w czasie rzeczywistym w łatwo przyswajalnym, gotowym do działania formacie.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://news.microsoft.com/2022/04/25/mastercard-launches-next-generation-identity-technology-with-microsoft-to-help-more-consumers-shop-online-safely/

Polecamy również w kategorii Rozwiązania dla biznesu