Menu kategorii
  • Logowanie SMS, Walkie Talkie i inne nowości w Microsoft Teams

    Logowanie SMS, Walkie Talkie i inne nowości w Microsoft Teams

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    18:52
    09.01.2020
    657 wyświetleń

    Microsoft Teams celuje w zespoły wszelkich rodzajów i rozmiarów, także tych obejmujących pracowników pierwszej linii (Firstline Workers), czyli mających bezpośrednią styczność z klientem. W ostatnich latach Teams otrzymał już parę aktualizacji zorientowanych właśnie na ich styl pracy. W tym roku również pojawi się ich kilka. Microsoft zapowiedział aż 8 nowych funkcji, które trafią do Teams w najbliższych miesiącach.

    1. Walkie Talkie w Teams

    Microsoft Teams

    Jest to nowe doświadczenie push-to-talk, pozwalające na jasną, błyskawiczną i bezpieczną komunikację głosową za pośrednictwem chmury. Telefony lub tablety firmowe zamieniają się dzięki niej w walkie talkie. Funkcjonalność zostanie natywnie wbudowana w Teams i pozwoli zredukować liczbę urządzeń noszonych przez pracowników. W przeciwieństwie do analogowego pierwowzoru, w którym komunikacja odbywa się w niezabezpieczonych sieciach, połączenia w Teams nie mogą być podsłuchane ani zakłócone przez osoby z zewnątrz. Funkcjonalność może korzystać z Wi-Fi lub internetu komórkowego. W fazę private preview wejdzie w pierwszej połowie tego roku.

    2. Targetowanie, publikowanie i raportowanie zadań

    Microsoft Teams

    Dzięki sekcji Zadania klienci mogą kierować wykonywaniem zadań we wszystkich lokalizacjach firmy. Kierownictwo korporacyjne czy regionalne może wysyłać listy zadań do odpowiednich placówek, np. sklepów detalicznych, i śledzić ich postępy poprzez raporty generowane w czasie rzeczywistym. Zadania to również narzędzia dla menadżerów, pozwalające im przypisywać aktywności w sklepach. Pracownicy pierwszej linii otrzymują listę priorytetów z wglądem w kolejne zadania. Zadania trafią do Teams w pierwszej połowie tego roku.

    3. Integracje rozwiązań do zarządzania pracownikami

    Klienci korzystający z systemów zewnętrznych, takich jak Kronos lub JDA, mogą zacząć integrować je przy pomocy Shifts za pośrednictwem API i SDK Shifts Graph. Wspierane scenariusze obejmują zarządzanie zmianami, harmonogrami, grupami, zamianą requestów itd. Łącznik JDA dla Shifts jest open source'owy i dostępny w GitHub. Łącznik Kronos także będzie dostępny w tym kwartale.

    4. Logowanie SMS

    Microsoft Teams

    Dzięki tej funkcjonalności pracownicy pierwszej linii mogą logować się na koncie Azure Active Directory (Azure AD) przy pomocy jednorazowych kodów SMS. Dzięki temu mogą ograniczyć ilość zapamiętywanych loginów i haseł do aplikacji Microsoft 365. Po wdrożeniu użytkownik proszony jest o podanie numeru telefonu. Następnie wygenerowany jest kod SMS. Logowanie SMS jest doświadczeniem SSO (single sign-on) pozwalającym uzyskać dostęp do wszystkich aplikacji za jednym zamachem. Nowa metoda logowania może zostać włączona dla wybranych grup i skonfigurowana na poziomie użytkownika na portalu My Staff.

    5. Pojedyncze wylogowanie ze współdzielonego urządzenia

    Microsoft Teams

    Wielu pracowników współdzieli tablet lub smartfon ze zmiennikiem. Korzystanie z jednego urządzenia przez wiele osób może być dla firmy wyzwaniem z zakresu bezpieczeństwa. Dzięki nowej funkcji pracownicy będą mogli wylogować się ze wszystkich spersonalizowanych aplikacji i aplikacji Microsoft 365 jednym kliknięciem pod koniec zmiany. Dzięki temu następna osoba nie będzie miała do nich dostępu.

    6. Regulowanie dostępu do Teams po godzinach pracy

    Microsoft Teams

    Administratorzy IT będą mogli skonfigurować Teams, aby ograniczyć dostęp do aplikacji użytkownikom po zakończeniu zmiany. Funkcja pomoże upewnić się, że pracownicy nie pracują poza oficjalnymi godzinami, co może być niezgodne z prawem pracy. Regulowanie dostępu zacznie być wdrażane w tym kwartale.

    7. Zdalne zarządzanie pracownikami

    Microsoft Teams

    Menadżerowie pierwszej linii mogą akceptować resetowanie hasła i umożliwić pracownikom logowanie poprzez SMS — wszystko za pośrednictwem pojedynczego, dającego się personalizować portalu. Funkcjonalność daje menadżerom dostęp do portalu My Staff, dzięki czemu do nadzorowania określonych zadań nie są wymagani pracownicy IT.

    8. SAP SuccessFactors zintegrowany z Azure AD

    Microsoft Teams

    Usługa zatwierdzania użytkowników Azure AD integruje się teraz z SAP SuccessFactors, co ułatwia przeprowadzenie onboardingu i zarządzanie tożsamościami pracowników na większą skalę we wszystkich aplikacjach korzystających z Azure AD. Funkcjonalność jest już dostępna w publicznej wersji zapoznawczej.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2020/01/09/8-new-capabilities-microsoft-365-empower-firstline-workers/

    Polecamy również w kategorii Teams