Przez kilka ostatnich lat SharePoint był miejscem, które na nowo definiowało inteligentny intranet w przeglądarkach, na urządzeniach i w aplikacji mobilnej, by umożliwić organizacjom okiełznanie kolektywnej wiedzy. Microsoft dość poważnie wziął się za udoskonalanie SharePointa, a w szczególności narzędzi, które pozwalają użytkownikom dopasować wygląd stron, dodawać interakcje, wizualizacje, oznaczenia kolorystyczne i inne elementy. Pod koniec grudnia pisaliśmy na przykład o nowych możliwościach rozbudowy stron SharePointa, a w lutym — o kolejnych możliwościach personalizacji. Dziś zobaczymy, jakie nowości dla SharePoint zaprezentował Microsoft na konferencji Ignite 2019.
Strony domowe SharePoint
Strony domowe w SharePoint oferują inteligentne, zintegrowane doświadczenie pracownika, landing page dla organizacji. Począwszy od tegorocznej SharePoint Conference, były one dostępne w wersji zapoznawczej i otrzymały świetne recenzje od pierwszych użytkowników. Teraz gigant rozpoczyna ich globalne udostępnianie.
Nowe możliwości hubów
Huby łączą i organizują strony w oparciu o atrybuty organizacji, takie jak projekt, dział, oddział czy region. Posiłkując się feedbackiem użytkowników, Microsoft zaktualizował huby w czterech obszarach:
- Zezwolenia: pozwalają centralizować zarządzanie dostępem do powiązanych stron.
- Analityka: zapewnia bogate wglądy obejmujące gości, wyświetlenia stron czy popularną zawartość.
- Powiązane huby: wyszukiwanie i odkrywanie doświadczeń w hubach i łatwa nawigacja między nimi.
- Namierzanie odbiorców: możliwość docierania z elementami do użytkowników na podstawie atrybutów Azure Active Directory, takich jak stanowisko czy siedziba biura.
Dodatkowe możliwości brandingu
Chcesz, by intranet odzwierciedlał markę twojej firmy? SharePoint już to umożliwia, a teraz zyskuje kolejne możliwości brandowania intranetu i stron. Dodano funkcje brandingu dla aplikacji mobilnej, która wspiera teraz własny obraz logo, kolory motywu aplikacji dla paska nawigacji, tekstu, akcentów etc. Pojawią się też dodatkowe możliwości personalizacji nagłówka i stopki.
Do personalizacji SharePointa będzie można wykorzystać zasady Microsoft Fluent Design System. SharePoint zmienia domyślny motyw na morski (Teal), a także umożliwia przekonwertowanie klasycznej strony do nowoczesnej, nakierowanej na komunikację.
Zaktualizowany SharePoint look book
SharePoint look book debiutował w zeszłym roku, aby inspirować i pomagać w tworzeniu pięknych stron. Na zaktualizowanej stronie https://lookbook.microsoft.com/ znajdziemy teraz jeszcze więcej pomysłów i szablonów, które jednym kliknięciem możemy wprowadzić do intranetu naszej firmy.
Docieranie do odbiorców przy nawigacji
Microsoft mówi o pozytywnym odbiorze funkcjonalności targetowania odbiorców w SharePoint odnośnie przekazywania newsów i innych informacji odpowiednim ludziom. Gigant rozszerza te możliwości o elementy nawigacji, takie jak menu, w oparciu o te same grupy Azure AD.
Aktualizacje stron, newsów i składników Web Part
- Zmiana rozmiaru obrazów: możliwość przeskalowania obrazów na stronach i w postach.
- Wizualizacja różnic na stronach i historia wersji: autorzy mogą wizualnie podejrzeć zmiany, które zaszły na stronach i w postach z newsami w różnych wersjach.
- Filtrowanie newsów: filtrowanie na stronach z zarządzanymi metadanymi.
- Yammer conversations - składnik Web Part (v2): daje możliwość zadawania pytań, zaznaczania i odkrywania najlepszych odpowiedzi, a także komponowanie bogatego tekstu i publikację pochwał. Został on również zaktualizowany z nowym designem Yammera.
- My feed - składnik Web Part: inteligentnie łączy pasujące dokumenty, newsy, aktywności i inną spersonalizowaną zawartość.
- Nowe grafiki stockowe: funkcjonalność zapewnia tysiące wysokiej jakości i rozdzielczości obrazów royalty free do wykorzystania na stronach i w newsach. Ich biblioteka będzie się rozrastać.
Planowanie newsów i stron
Gdy firmy używają SharePointa do przekazywania pracownikom newsów, nie zawsze chcą publikować je od razu. SharePoint pozwoli teraz zaplanować późniejszy czas ich publikacji. Z łatwością można z wyprzedzeniem wybrać dzień i godzinę publikacji.
Możliwości wielojęzyczne
Organizacje międzynarodowe przetwarzają treści w różnych językach, a teraz dopasowuje się do tego SharePoint. Również on pozwoli tworzyć zawartość i strony w wielu językach. Użytkownicy będą mogli przeglądać strony w preferowanym języku lub łatwo przełączać się między dostępnymi językami. Tłumacze treści będą otrzymywali powiadomienia o zmianach. Microsoft planuje też nową możliwość historii wersji, która pozwoli tłumaczom wizualizować różnice między dowolnymi dwiema wersjami strony.