HoloLens 2 Development Edition już dostępny w USA

HoloLens 2 Development Edition już dostępny w USA

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/3/2020, 2:16 PM

Liczba odsłon: 2758

Niecały rok temu do sprzedaży trafił HoloLens 2, druga generacja innowacyjnych gogli mieszanej rzeczywistości. Zaliczyła ona spore postępy względem poprzedniczki. Wspiera ona m.in. dzielenie się hologramami przez Internet z udziałem "kotwic przestrzennych", zdalne renderowanie czy bardziej precyzyjne rozpoznawanie gestów. Jest też znacznie bardziej otwarta, jeśli chodzi o aplikacje i możliwości personalizacji. Dzięki nowej edycji deweloperzy mogą wykorzystać pełnię tych możliwości.

Otwartość, o której wspomnieliśmy, przejawia się na przykład w rozszerzonym trybie badawczym. HoloLens 2 "odblokował" sensory i płynące z nich dane, tak aby użytkownicy mogli się do nich bezpośrednio podłączać. Tryb pozwala przechwytywać surowe, nieprzetworzone dane z kamer śledzących światło widzialne, używanych do śledzenia ruchów głowy i budowania mapy; kamer głębi w dwóch trybach, używanych do śledzenia dłoni i mapowania przestrzennego; oraz dwóch wersji strumienia odbicia podczerwieni (IR), używanych do obliczania głębi. Dane można też pobierać z akcelerometru, magnetometru i żyroskopu.

Kolejnym etapem tej ewolucji jest HoloLens 2 Development Edition. Edycja ta łączy możliwości HoloLens 2 z Azure, Unity i Pixyz, wspomagając deweloperów w tworzeniu interaktywnych rozwiązań i renderowaniu zawartości holograficznej 3D. Zestaw jest od wczoraj dostępny w Stanach Zjednoczonych w cenie 3500 dolarów. W skład zestawu wchodzą:

  • HoloLens 2 - urządzenie (wartość: 3500 USD)
  • Kredyty Azure (wartość: 500 USD)
  • 3-miesięczna licencja Unity Pro (wartość: 450 USD)
  • 3-miesięczna licencja Pixyz Plugin (wartość: 300 USD)

Wartość całego zestawu szacuje się na 4750 dolarów, zatem klienci płacą jedynie za gogle, podczas gdy resztę usług i subskrypcji dostają w gratisie. Do końca tego roku Microsoft planuje wypuścić go także w Kanadzie, Niemczech, Francji, UK, Irlandii, Japonii, Australii, Nowej Zelandii, Szwajcarii i Włoszech.

Dodatkowo warto wspomnieć, że w HoloLens 2 i Windows Mixed Reality istniejące API WinRT zostały teraz zastąpione przez OpenXR.