Fall Creators Update ułatwił usuwanie błędów w DirectX 12

Fall Creators Update ułatwił usuwanie błędów w DirectX 12

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 11/8/2017, 10:51 AM

Liczba odsłon: 2968

DirectX w swojej 12 odsłonie to potężne narzędzie zarówno dla użytkowników, jak i twórców aplikacji. Do jednej z jego wielu niewątpliwych zalet należy możliwość obsługi wielu kart graficznych jednocześnie, o czym wspominaliśmy w zeszłym roku. Jednak mimo wszystko ma ono w dalszym ciągu wiele mniejszych lub większych wad. Co najważniejsze, Microsoft cały czas pracuje nad tym, aby uczynić DirectX bardziej przyjaznym użytkownikowi.

Debugowanie DirectX 12

Wraz z premierą Fall Creators Update deweloperzy korzystający z DirectX 12 otrzymali kilka nowych opcji ułatwiających wytropienie i eliminację błędów w kodzie. Na DirectX Developer Blog Jacques van Rhyn zaprezentował dwa narzędzia mające znacząco pomóc w tym procesie. Pierwsze z tych narzędzi ma dać prosty dostęp do zasobów, które do tej pory były niedostępne. Deweloperzy mając teraz dostęp do tych danych, otrzymują szczegółowe informacje bardzo pomocne przy identyfikacji przyczyny i miejsca występowania konkretnego błędu.

Natomiast drugim narzędziem jest usprawnione debugowanie komend. Komendy są teraz oznaczane specjalnymi markerami. Pozwala to przeanalizować, które komendy zostały już wykonane, a które jeszcze nie. W chwili wystąpienia błędu zostaje zapisana informacja o tym, która komenda była ostatnia w kolejce. Co ważne, informacja ta pozostaje zapisana nawet po usunięciu błędu. Jest to niezwykle pomocne i skraca czas konieczny na diagnozę i poprawki.

Jest to zdecydowanie krok na przód ułatwiający pracę deweloperom, którzy nie będą musieli już tracić tak cennego czasu na ciągłe poszukiwanie błędów.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia