DirectX 12 poprawi wydajność i zmniejszy pobór energii

DirectX 12 poprawi wydajność i zmniejszy pobór energii

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
18:58
14.08.2014
3110 wyświetleń

Dwunasta już odsłona DirectX została po raz pierwszy ogłoszona w marcu tego roku, jednak dotąd twórcy nie ujawnili na jej temat zbyt wiele. Dopiero w tym tygodniu Microsoft wraz z Intelem postanowili zaprezentować moc DirectX 12 w środowisku gier 3D.

Podczas SIGGRAPH 2014, dorocznej konferencji poświęconej grafice komputerowej, Microsoft i Intel pokazali demonstrację DirectX12, działającego na Surface Pro 3 z układem graficznym Intel HD4400. Demo przedstawiało fikcyjną asteroidę, rozbitą na 50 tysięcy unikalnych odprysków skalnych. Porównano tu DirectX 11 i DirectX 12. W obu przypadkach wymuszono taką samą wartość fps (klatek na sekundę). Efekt? Podczas tej samej animacji zużycie procesora Surface Pro 3 w przypadku DirectX 12 spadło o 50%. Drugi test pozwolił z kolei wykorzystać maksymalnie zasoby procesora i układu graficznego. Przy podobnym poborze mocy DirectX 11 osiągnął 19 fps, a DirectX 12 aż 33 fps.

DirectX 12

Nowy DirectX jest dowodem na to, że istotne są nie tylko parametry sprzętowe. Sprawne zarządzanie zasobami sprzętowymi z poziomu oprogramowania jest nie mniej ważne, o czym dobrze wie Microsoft. "Oszczędności energii to bezpośrednie następstwo poprawek efektywności, naturalnie pojawiających się podczas używania DirectX 12 API. Najniższy - jak nigdy wcześniej - poziom dostępu do sprzętu pozwala aplikacjom znacznie poprawić eksploatację CPU, umożliwiając renderowanie ekstremalnie złożonych scen przy znaczącej redukcji kosztów energii." - tłumaczy Microsoft. Nie dotyczy to oczywiście jedynie tabletów Surface. Wszystkie urządzenia, posiadające wsparcie dla DirectX 12, będą mogły dzięki niemu zmniejszyć pobór mocy, wydłużyć żywotność baterii i zwiększyć wydajność.

Intel planuje opublikować wspomniane demo z asteroidą w formie benchmarka, dostępnego dla wszystkich. Najprawdopodobniej nie nastąpi to jednak przed premierą Windows Treshold, która nastąpić ma wiosną przyszłego roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: http://www.wpcentral.com/directx-12-will-boost-frame-rates-windows-games-while-also-cutting-power-use

Polecamy również w kategorii DirectX