Deweloperzy gier będą zgarniać 88% zysku ze sprzedaży w Microsoft Store

Deweloperzy gier będą zgarniać 88% zysku ze sprzedaży w Microsoft Store

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/29/2021, 7:30 PM

Liczba odsłon: 2552

W ciągu ostatnich kilku lat Microsoft zrobił wiele, by pokazać, że wciąż jest firmą gamingową i ma w tej materii wiele do zaoferowania. Nie licząc rozwoju konsol i usług Xbox, firma zadbała też o doświadczenia użytkowników PC. W 2019 roku wydana została nowa aplikacja Xbox, której celem było połączenie gier Xbox i funkcji społecznościowych w bardziej atrakcyjnym interfejsie niż ten, który oferuje Microsoft Store. Zaczyna się to jednak zmieniać, bowiem nadciąga duża aktualizacja Sklepu. Jak się okazuje, obejmie ona również dział gier.

Z niedawnych przecieków wiemy, że trwają prace nad mocnym odświeżeniem Microsoft Store, który ma zostać wyposażony w zupełnie nowy, przyjazny interfejs i pełne wsparcie dla aplikacji Win32. Wygląda na to, że zmienią się też niektóre reguły dla wydawców. Aby platforma stała się dla nich bardziej interesująca, warunki dotyczące sprzedaży gier w Sklepie ulegną zmianie. Od 1 sierpnia twórcy otrzymają 88% przychodów ze sprzedaży swoich gier w Microsoft Store zamiast 70% oferowanych dotychczas przez Microsoft. Stawka zrówna się tym samym z Epic Games Store, który staje się coraz bardziej popularny wśród deweloperów, po części właśnie dzięki względnie niskiej marży sklepu.

Jeśli natomiast chodzi o doświadczenia użytkownika, Microsoft poinformował, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy zapewni graczom poprawioną niezawodność i szybsze prędkości pobierania i wkrótce będzie mieć więcej do przekazania na ten temat. Może to oznaczać, że ulepszenia Microsoft Store będą sięgać dalej, niż wynikałoby to z dotychczasowych przecieków. Dzięki temu doświadczenia pobierania i instalowania, które w aplikacjach Xbox i Microsoft Store (opierających się na tym samym mechanizmie, tylko w innej oprawie wizualnej) odbiegają od rynkowych standardów wyznaczanych choćby przez Steam, Epic Store czy GOG, w końcu nadgonią konkurencję i będą bardziej zachęcały graczy do zakupu gier właśnie na tej platformie.

Wracając jeszcze do marży Microsoftu — ten akurat aspekt często ulegał zmianie, niestety nie zawsze ku uciesze wydawców. Tak było na przykład z cofnięciem możliwości uzyskania 95% zysku ze sprzedaży przy spełnieniu określonych warunków czy wyższej marży Sklepu w przypadku gier.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia