Build Tour 2016 - relacja z konferencji

Build Tour 2016 - relacja z konferencji

 Daniel Zajkowski
Daniel Zajkowski
00:00
14.06.2016
1800 wyświetleń

Zapis relacji na żywo dostępny jest na stronie Relacja na żywo z konferencji Build Tour 2016 w Warszawie.

8 czerwca 2016 w Warszawie odbyła się jedna z najważniejszych konferencji IT, organizowana przez sam Microsoft. Mowa tu o Build Tour 2016, która kierowana jest głównie do programistów oraz dostawców rozwiązań programistycznych. Build Tour to jednodniowa bezpłatna konferencja, w której skład wchodzą keynote'y, demonstracje, panele tematyczne, warsztaty i inne atrakcje. W ubiegłym roku Build Tour zagościł w 23 różnych miastach na całym świecie, lecz ominął Polskę łukiem (najbliższe wydarzenia miały miejsce w Berlinie i Pradze). Tym razem było inaczej! W tym roku Microsoft poza Warszawą odwiedził również: Londyn, Melbourne, Toronto, Barcelonę, Amsterdam, Pune, Tokio oraz Moskwę. Podczas imprezy prelegenci Microsoftu zaprezentowali najnowsze funkcje oraz rozwiązania przeznaczone głównie dla programistów, które w większości już trafiły do oferowanych produktów Microsoftu, a część będzie miała swoją premierę już niebawem. Sama konferencja została zorganizowana w warszawskim Centrum EXPO XXI, które zaskoczyło nas wystrojem, efektownym oświetleniem hali, trzema ogromnymi ekranami, a także wielką halą strefy relaksu i cateringu. Zapraszamy do relacji z Build Tour Warsaw 2016.

Na konferencji w Warszawie stawiliśmy się równo o godzinie 8, w składzie: Mateusz Miciński, Łukasz Klimkiewicz oraz Daniel Zajkowski. Musimy przyznać, że dostęp do bufetu i strefy Xbox było świetnym początkiem tego długiego dnia. Kawa, śniadanie i rozrywka na Xbox świetnie pobudziła nasze szare komórki do pracy.

O godzinie 10 rozpoczęła się sesja wstępna. Rafał Albin, dyrektor Działu Nowych Technologii polskiego oddziału Microsoft, wprowadził uczestników konferencji w ogólny zarys wydarzenia i sesji. Prelegenci, którzy zaszczycili nas swoją obecnością na konferencji, to m.in. takie postacie, jak David Rousset - Senior Program Manager w zespole DX Corp TED, pracujący bezpośrednio z grupą produktu Windows i inżynierami MS Edge; Steve Teixeira - General Manager for Partner App Experiences w Windows and Devices Group, pełniący rolę lidera w obszarach Windows, Visual Studio, Technical and Parallel Computing i Visual C++; Andrew Wigley - Senior Developer Evangelist z Microsoft, skupiający się na Windows i rozwoju aplikacji UWP oraz Thiago Almeida - specjalista nowych technologii chmurowych z głównego oddziału Microsoft w Redmond.

Na początku konferencji, Microsoft pochwalił się danymi liczbowymi dotyczącymi chmury Azure, z których wynika m.in., że każdego miesiąca przybywa ponad 120 tysięcy nowych subskrybentów, Azure obsługuje ponad 1,4 milionów baz danych SQL, a 2 biliony wiadomości jest przetwarzanych przez Azure IoT. Microsoft nie omieszkał pochwalić się również danymi dotyczącymi pakietu Microsoft Office oraz Office 365, w których również znajdziemy dość pokaźne liczby.

Z ciekawych informacji na temat Windows Ink dowiedzieliśmy się, że aplikacja jest dostępna dla osób korzystających z kompilacji Windows Insider, a już w lipcu przy okazji Anniversary Update, funkcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników w wersji stabilnej. Dodatkowo Steve zademonstrował działanie aplikacji firmy Bridestone, która pozwala na monitorowanie stanu opon samochodowych, wykorzystując do tego właśnie Windows Ink oraz Windows Hello.

Następnie przyszła kolej na Linuxa. Prelegenci Microsoftu zaprezentowali działanie powłoki bash. Strona techniczna powłoki bash jest oparta na Ubuntu/Debian. Z informacji, które padły podczas konferencji dowiedzieliśmy się, że powłoka ta ma pojawić się wraz z Windows 10 Anniversary Update – duża aktualizacja spodziewana w połowie lata, a dokładnie pod koniec lipca.

Na konferencji David podczas swojej prezentacji opowiedział w jaki sposób aplikacje UWP działają jako aplikacje webowe. Zademonstrowane zostało działanie aplikacji webowej w trybie offline, a także w Visual Studio.

Kolejną technologią, która została zaprezentowana to Project Centennial. Celem tej technologii jest udostępnienie programistom klasycznych aplikacji Windows np. gry Quake III na konwertowanie oprogramowania w Sklepie Windows. Takie rozwiązanie ułatwi zarządzanie aplikacjami od strony użytkownika oraz zapewni dostęp do wielu użytecznych dla programistów funkcji, np. użytkownicy danego programu klasycznego przekształconego za pomocą narzędzi projektu Centennial w aplikację "sklepową", będą mogli automatycznie otrzymywać aktualizacje programów.

Thiago podczas jednej ze swoich prezentacji przedstawił nam demo Azure IoT Hub oraz Azure IoT Device. Zademonstrowane zostały zmiany w kodzie aplikacji działającej na Azure IoT, a także przedstawiano jak szybko dane zmiany widoczne są w interfejsie użytkownika.

Ciekawym projektem, który znalazł swoje miejsce na konferencji to Vuforia SDK będący narzędziem programistycznym umożliwiającym programistom tworzyć oprogramowanie wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Przykładem stworzonym za pomocą Vuforia SDK była klasyczna gra karciana. Prezentacja gry polegała na podniesieniu fizycznej karty tak, by znalazła się ona w polu widzenia kamery sterowanej przez Vuforia SDK, który generuje obiekty 3D w rzeczywistości rozszerzonej.

Bardzo ważnym tematem poruszanym na Build Tour był temat związany z Xamarinem, czyli platformą deweloperską umożliwiającą programistom korzystającym z Visual Studio tworzenie aplikacji mobilnych na najbardziej popularne platformy mobilne, takie jak: Android, iOS oraz Windows. Za pomocą Xamarina programista tworzy tylko raz logikę aplikacji, a potem za pomocą API interfejsu użytkownika może łatwo generować wynikowy kod aplikacji dla poszczególnych platform.

Ostatnim z tematów poruszanych podczas konferencji była Cortana, a konkretnie Cortana Intelligence, czyli zestaw usług kognitywnych oferowanych przez Microsoft do tworzenia oprogramowania oraz elementów sztucznej inteligencji, takich jak Bot Framework umożliwiający tworzenie inteligentnych botów. Wymienione usługi oraz narzędzia mogą być wykorzystane przez programistów korzystających z narzędzi Microsoftu i chmury Azure do tworzenia nowych aplikacji.

W czasie konferencji odbył się quiz zorganizowany przez Andy’iego oraz David’a. W quizie brali udział wszyscy uczestnicy konferencji, którzy byli pytani z tematów poruszanych podczas całego wydarzenia. Quiz zakończył się rozdaniem nagród dla czterech zwycięzców. Wśród nagród były m.in. zdalnie sterowany dron oraz zabawkowa wersja BB-8 z Gwiezdnych Wojen.

Na sam koniec konferencji odbyła się sesja Q&A. Na pytania uczestników odpowiadali prelegenci - Andy Wigley, Steve Teixeira, David Rousset i Thiago Almeida. Podczas sesji padło wiele ciekawych pytań, ale chyba najważniejsze dotyczyło polskiej wersji Cortany. Odpowiedź prelegentów była niezwykle satysfakcjonująca: Nie wiadomo. Zgodnie ze słowami prelegentów, Microsoft wciąż pracuje nad polską wersję językową, ale dodają też, że firma dodatkowo skupia się nad poprawą interpretacji języka angielskiego przez usługę.

Build Tour Warsaw 2016 było bardzo intersującym doświadczeniem. Otrzymaliśmy sporą dawkę ciekawych informacji, szczególnie dla deweloperów zainteresowanych Unversal Windows Platform i użytkowników chcących w praktyce poznać nowości związane z usługą Microsoft Azure. Dowiedzieliśmy się dużo na temat platformy Xamarin. Rozwój platformy będzie miał pozytywny wpływ na pracę tych deweloperów, którzy chcą tworzyć jedną aplikację dedykowaną wielu platformom mobilnym. Organizacja konferencji stała na bardzo wysokim poziomie. Z kolei nas bardzo cieszy fakt, że Build Tour zawitał do Polski. Konferencja Build świadczy o tym, że Microsoft nie traktuje polskich użytkowników oraz pasjonatów technologii firmy po macoszemu i widzi, że Polska jest wschodzącym rynkiem z ogromnym potencjałem. Do zobaczenia na kolejnym Build Tour za rok.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Konferencje w 2016