Bezpośrednie powiadomienia dla Insiderów o wykorzystanym feedbacku

Bezpośrednie powiadomienia dla Insiderów o wykorzystanym feedbacku

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/4/2017, 8:30 PM

Liczba odsłon: 2304

Uruchomiony przed premierą Windows 10 program Windows Insider (nazywany też Niejawnym programem testów systemu Windows) pod względem liczby uczestników już dawno przeszedł najśmielsze oczekiwania Microsoftu. Założenia programu są proste - Insiderzy przesyłają feedback o wykrytych problemach, funkcjach nadających się do zmiany czy propozycjach wprowadzenia nowości. Insiderzy stanowią wielomilionową grupę, z której większość w ogóle nie przesyła swoich opinii lub robi to okazjonalnie. Microsoft chce ich nieco zachęcić.

Aktywność w Centrum opinii nie jest obowiązkowa i Microsoft w żaden sposób nie wymaga od Insiderów przesyłania feedbacku czy głosowania na propozycje. Jeśli jednak jakąś aktywność prowadzimy, dobrze jest wiedzieć, że przyczyniła się ona do wprowadzenia realnych zmian. Z tego względu Microsoft poinformował o trzech sposobach powiadomień:

  1. Blair SIUF Project: choć może się wydawać, że chodzi o nawiązanie do znanego niegdyś horroru o wiedźmach, SIUF (System Initiated User Feedback) jest w rzeczywistości systemem powiadomień wyświetlanych nad paskiem zadań. SIUF zaczął być implementowany kilka tygodni temu i być może nowy rodzaj powiadomień dostrzegli już niektórzy Insiderzy testujący Redstone 4. System jest wciąż rozwijany i Microsoft zachęca do odpowiadania na powiadomienia, takie jak to:

    SIUF

  2. Powiadomienia na maila: w odpowiedzi na feedback Insiderów (a jakże!) Microsoft zaczął też udostępniać powiadomienia mailowe. Ich treść jest taka sama, jak w przypadku SIUF, choć oczywiście w bardziej obszernej formie. Powiadomienia będą wysyłane na adres podany przy rejestracji w programie za pomocą konta Microsoft (MSA). Jeśli użytkownik odpowiedział już na SIUF, mail nie zostanie wysłany.

    Feedback

  3. Powiadomienia w Centrum opinii: od teraz Insiderzy będą powiadamiani o istotnych zmianach związanych z ich feedbackiem bezpośrednio w aplikacji Centrum opinii.

    Feedback

Tego rodzaju powiadomienia mają na celu pokazanie, że konkretny feedback użytkownika został wysłuchany i na jego podstawie wprowadzono zmiany. Użytkownik może też przesłać dodatkową informację, czy zmiana usunęła problem lub czy jest w tej kwestii jeszcze coś do zrobienia.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia