Azure zasili rozwiązania dla gier w chmurze

Azure zasili rozwiązania dla gier w chmurze

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/27/2014, 3:09 PM

Liczba odsłon: 2864

Koreański przemysł gamingowy jest jednym z najpotężniejszych na świecie i zatrudniającym około 100 tysięcy pracowników. Właśnie na tamtejszym rynku powstało rozwiązanie, które poradzi sobie z 'zapleczem' świata gier sieciowych. Jego autorem jest APEX CNS, gigant oferujący usługi w chmurze.

Uruchomiona przez firmę platforma APEX Platform to usługa typu "Gaming Backend-as-a-Service" (GBaaS). Ma ona więc dostarczyć "one-stop-shop [platformę 'wszystko w jednym', która pozwoli też zaoszczędzić koszta] dla graczy, która zapewnia infrastrukturę i wsparcie techniczne, potrzebne do uruchamiania nowych gier i utrzymywania niskich kosztów." - pisze Microsoft Openness Team.

Satya Nadella

Platforma APEX rozwinęła już swoją Windowsowo-Linuksową strukturę, korzystając z Amazon Web Services. Teraz jej twórcy przechodzą na Azure. "Dzięki Microsoft Azure możemy zapewnić deweloperom dostęp do open source i technologii sieciowych, których potrzebują w grach multi-player." - mówi wiceprezes APEX Platform, Vitor Ko. "Apex Platform jest [platformą] wykonaną na zamówienie, służącą rozwijaniu i zarządzaniu grami, dostępną dla tysięcy deweloperów nieodpłatnie, dzięki elastyczności, zapewnionej przez Microsoft." Microsoft dostarcza tu dwóch swoich technologii - wspomnianego Azure i BizSpark.

Współpraca platformy Azure ze światem gier dopiero się rozkręca. Microsoft wraz z partnerami opracowują wiele rozwiązań, które będą stanowić 'zaplecze' gier. Niektóre z nich znajdują się w fazie testów, jak choćby to, przenoszące gry z Xboksa One do przeglądarki internetowej. Technologia chmury może w przyszłości zrekompensować słabą moc obliczeniową urządzeń - wystarczy jedynie szybkie łącze internetowe...

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia