Azure Batch Rendering ze wsparciem dla silnika V-Ray

Azure Batch Rendering ze wsparciem dla silnika V-Ray

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
12:15
04.08.2017
1023 wyświetlenia

Na konferencji SIGGRAPH 2017 w Los Angeles Microsoft ogłosił wejście usługi Azure Batch Rendering w fazę public preview. Azure Batch Rendering został zapowiedziany w maju. Jako platforma renderująca grafikę w chmurze miał współpracować z oprogramowaniem AutoDesk. Artyści, inżynierowie, projektanci i deweloperzy mogą wykonywać rendery z poziomu aplikacji Autodesk Maya, 3ds Max lub za pośrednictwem SDK.

Dlaczego właściwie renderowanie miałoby odbywać się po stronie chmury? Jest to związane ze złożonością produkcji w kinematografii i profesjonalnej grafice 3D. Mimo iż lokalne stacje robocze w pewnym stopniu zdają egzamin, to renderowanie jednej sceny np. przez kilka dni może znacznie spowolnić proces produkcji. Wejście do Azure zapewnić ma więc - jak mówi Dave Fellows z grupy Azure Big Compute - "skalowalność wykraczającą ponad fizyczne ograniczenia waszych środowisk on-premise". Innymi słowy rezultaty zasobożernego procesu renderowania po prostu trafią do nas szybciej.

Azure Batch Rendering po raz pierwszy został oddany do użytku w maju, wówczas jako mocno ograniczona wersja przedpremierowa. Microsoft nazywa to kamieniem milowym w łączeniu doświadczenia high-endowej grafiki z mocą Azure. Dotąd usługę wypróbowało kilkuset użytkowników i w oparciu o ich feedback Microsoft mógł przeskoczyć do fazy public preview. Przy tej okazji Microsoft ogłosił nawiązanie partnerstwa z Chaos Group, którego efektem jest dodanie wsparcia dla silnika V-Ray w wersji preview z ograniczeniami. Jako że V-Ray jest wspierany przez Mayę i 3ds Max, użytkownicy Azure Batch Rendering już teraz mogą go przetestować.

"Azure będzie kontynuować współpracę z Autodesk, Chaos Group i innymi partnerami, by umożliwić naszym klientom płynne uruchamianie ich codziennych środowisk renderujących w Azure. Batch Rendering będzie dostarczał narzędzi, takich jak wtyczek klientów, oferując bogate zintegrowane doświadczenie pozwalające klientom przesyłać prace z poziomu aplikacji z łatwością skalowania, monitorowania i zarządzania. Ponadto dostępny w wielu językach SDK umożliwia dostosowanie integracji z istniejącymi środowiskami klientów" - dodaje Dave Fellows.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://azure.microsoft.com/en-us/blog/announcing-public-preview-of-azure-batch-rendering/

Polecamy również w kategorii Microsoft Azure