Agresywna kampania Microsoftu przeciw Chromebookom

Agresywna kampania Microsoftu przeciw Chromebookom

Krzysztof Sulikowski
15:44
14.06.2017
0 komentarzy
1388 wyświetleń

Microsoft może odczuwać uzasadniony niepokój związany z rosnącą popularnością Chromebooków, zwłaszcza w środowiskach, takich jak firmy i szkoły, gdzie liczą się niska cena i względne bezpieczeństwo zamkniętego ekosystemu. Z tego powodu firma na powrót wytacza ciężką artylerię i kieruje ją przeciw konkurentowi. Tak przynajmniej można opisać najnowszą kampanię marketingową, w której Microsoft wskazuje zalety Windows 10 Pro.

Pierwszy spot został nakierowany na użytkowników biznesowych. Windows 10 Pro jawi się tu jako system najwyższej jakości, w którym nie ma miejsca na kompromisy. Mają za tym przemawiać takie funkcje, jak Windows Hello, Cortana czy Microsoft Edge. Oczywiście konkurencyjność Okienek względem Chrome OS nie byłaby na takim poziomie, gdyby nie przepastna biblioteka aplikacji x86, których na próżno szukać w mocno ograniczonym rozwiązaniu Google. Microsoft odwołuje się przy tym do elastyczności własnego systemu.

W drugim klipie firma z Redmond odnosi się do uczniów i nauczycieli, kładąc nacisk na podobne cechy Windows 10 Pro. Na ekranie zobaczymy m.in. Sway, czyli narzędzie pozwalające tworzyć bogate prezentacje, dzielić się pomysłami i z łatwością uczyć nowych rzeczy. Microsoft stara się też pokazać, jak przydatne na szkolnym sprzęcie mogą okazać się narzędzia pokroju Windows Ink czy Windows Hello, oferujące dwuskładnikowe biometryczne uwierzytelnianie i szyfrowanie.

Konkurencja nie śpi. Microsoft trzyma rękę na pulsie i w odpowiednim momencie uderza ze swoimi porównaniami w najczulsze punkty rywali. Do tego jesteśmy przyzwyczajeni, aczkolwiek zastanawia nas coś zupełnie innego. Dlaczego do porównania wykorzystano Windows 10 Pro, a nie Windows 10 S, który od początku miał być naturalną odpowiedzią na Chrome OS, jako że obydwa systemy grają w podobnej lidze? Tłumaczyć to może jedynie fakt, że niedrogie PC/hybrydy dla edukacji z Windows 10 S można za niewielką opłatą (lub w niektórych przypadkach bezpłatnie) upgrade'ować do wersji Pro, zaś samo porównanie dotyczy nie tyle Chrome OS, co Chromebooka.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.neowin.net/news/microsoft-takes-another-jab-at-chromebooks-in-two-new-attack-ads

Polecamy również w kategorii Urządzenia

Komentarze

Skomentuj

Autor