Aplikacja Word w swoim założeniu służy tworzeniu dokumentów tekstowych z elementami graficznymi i prostej pracy z tymi elementami. Oprócz elementów graficznych w postaci plików PNG lub JPEG, tabel, wykresów, kształtów 2D i elementów SmartArt, możliwe jest importowanie obiektów programów zewnętrznych, wchodzących w skład pakietu Office 2016 – prezentacji PowerPoint i arkuszy Excel, na czym skupiona jest treść tego poradnika.
Obiekty prezentacji PowerPoint
Całość problemu skupia się wokół funkcji Obiekt, zaimplementowanej w sekcji Wstawianie. Funkcja ta umożliwia wstawienie obiektu prezentacji PowerPoint z gotowego pliku lub czystej prezentacji, którą będzie można utworzyć z poziomu edytora Word.
Pusty obiekt prezentacji PowerPoint
- Przechodzimy do zakładki Wstawianie.
- Klikamy funkcję Obiekt w sekcji Tekst.

Powyższy zrzut ekranu przedstawia okno funkcji Obiekt. Otwarta jest też zakładka Utwórz nowy, umożliwiająca dodanie do dokumentu Word pustego obiektu. Poniższy zrzut ekranu przedstawia prezentację programu PowerPoint w trybie edycji na stronie dokumentu Word.

Prezentacja PowerPoint z gotowego pliku
- Przechodzimy do zakładki Wstawianie.
- Klikamy funkcję Obiekt w sekcji Tekst.
- Przechodzimy do zakładki Utwórz z pliku.
- Wskazaną lokalizację zatwierdzamy przyciskiem OK.

Następnie korzystając z przycisku Przeglądaj, należy wskazać lokalizację pliku prezentacji PowerPoint, podobnie jak na poniższym zrzucie ekranu. Należy pamiętać, że pliki prezentacji PowerPoint posiadają rozszerzenia PPTX lub PPT w starszych wersjach pakietu Office.


To wszystko. Obiekt prezentacji PowerPoint z utworzonego wcześniej pliku został pomyślnie dodany do dokumentu Word. Po podwójnym kliknięciu obiektu uruchomiony zostanie pokaz slajdów. Z poziomu edytora Word możliwe jest również otwarcie okna edycji prezentacji.
Obiekty arkusza kalkulacyjnego Excel
Cały proces dodawania obiektu arkusza Excel do dokumentu Word przebiega w sposób analogiczny, jak w przypadku obiektu prezentacji PowerPoint. Główną rolę odgrywa funkcja Obiekt.
Pusty obiekt arkusza Excel
- Przechodzimy do zakładki Wstawianie.
- Klikamy funkcję Obiekt w sekcji Tekst.

Na powyższym zrzucie ekranu widoczne jest menu funkcji Obiekt i zakładka Utwórz nowy, z zaznaczonym elementem Microsoft Excel Worksheet, czyli czystym arkuszem kalkulacyjnym Excel. Poniższy zrzut ekranu przedstawia importowany do dokumentu Word arkusz Excel w trybie edycji.

Arkusz Excel z gotowego pliku
- Przechodzimy do zakładki Wstawianie.
- Klikamy funkcję Obiekt w sekcji Tekst.
- Przechodzimy do zakładki Utwórz z pliku.
- Zatwierdzamy wskazaną lokalizację przyciskiem OK.

Dalej, podobnie jak w przypadku obiektu prezentacji PowerPoint, należy wskazać lokalizację pliku arkusza Excel, korzystając z przycisku Przeglądaj, tak jak na poniższym zrzucie ekranu. Należy pamiętać, że pliki arkusza kalkulacyjnego Excel posiadają rozszerzenia XLSX lub XLS w starszych wersjach pakietu Office.


To tyle. Obiekt arkusza kalkulacyjnego Excel z utworzonego wcześniej pliku został pomyślnie dodany do dokumentu Word. Podobnie jak w przypadku pliku prezentacji PowerPoint, po dwukrotnym kliknięciu obszaru arkusza, uruchomiony zostanie tryb edycji.