Zanim zdecydujemy się na zakup jakiejś aplikacji w Windows Store najczęściej decydujemy się na skorzystanie z wersji demo, aby sprawdzić funkcjonalność programu. Dzięki temu możemy przekonać się, czy na naszym sprzęcie nie występują żadne problemy z uruchamianiem i działaniem danej produkcji, a także czy spełnia nasze oczekiwania. Czasami jednak producent nie przewiduje wersji demonstracyjnej. Czy zatem skazani jesteśmy na podjęcie ryzyka? Microsoft pozwala na anulowanie transakcji i zwrot wydanych pieniędzy na nasze konto. Jak wystąpić o taki zwrot, gdy stwierdzimy, że aplikacja nie spełnia naszych oczekiwań, albo ma problemy z poprawnym działaniem? Zobaczmy.
PC, Tablety, Laptopy z Windows 8
Logujemy się na nasze konto Microsoft pod adresem https://commerce.microsoft.com/PaymentHub
Przechodzimy do zakładki Pomoc. Z listy tematów po lewej stronie wybieramy Uzyskiwanie pomocy i Kontaktowanie się z obsługą klienta. Następnie jako Produkt wybieramy Windows Store, Typ problemu – Aplikacje i Sklep Windows i na końcu Uzyskiwanie zwrotu kosztów.
Teraz pojawią się dwie opcje do wyboru – możemy skontaktować się z konsultantem na czacie, oraz poprosić o rozmowę telefoniczną. Problemem zawsze jest to, że obie te opcje są u nas dostępne jedynie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00. Podczas rozmowy będziemy poproszeni o wskazanie powodu rezygnacji a także wskazanie dokładnie jakiej aplikacji ma dotyczyć zwrot. Wkrótce potem należność zostanie zwrócona na nasze konto
Smartfony z Windows Phone 8
Odwiedzamy stronę http://www.windowsphone.com/pl-pl/how-to/wp-support i wybieramy kategorię Sklep. Następnie korzystamy z opcji Kontakt z nami. Tutaj do wyboru mamy wyłącznie opcję kontaktu e-mail, którą też wybieramy. Aby wysłać formularz konieczne będzie zalogowanie się do naszego konta Microsoft. Następnie w formularzu udzielamy wyjaśnień z jakiego powodu ubiegamy się o zwrot a także jakiej aplikacji on ma dotyczyć (wskazany będzie link do danej pozycji w Sklepie). Po wysłaniu formularza czekamy na kontakt ze strony Microsoftu drogą mailową. Zostaniemy w nim poproszeni o wskazanie dogodnej dla nas pory kontaktu telefonicznego ze strony Microsoftu.
Podczas rozmowy telefonicznej zostaniemy poddani weryfikacji polegającej na wysłaniu mailem i sms kodu zabezpieczającego, który podajemy pracownikowi Microsoftu. Po pomyślnej weryfikacji środki pieniężne zostaną zwrócone na nasze konto.