Zadokowany lub pływający. Microsoft pokazał nowy rodzaj panelu dla aplikacji UWP

Zadokowany lub pływający. Microsoft pokazał nowy rodzaj panelu dla aplikacji UWP

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/10/2018, 7:53 PM

Liczba odsłon: 1029

Wczoraj, ostatniego dnia konferencji Build 2018, Microsoft pokazał rewelacyjny element interfejsu, po który będą mogli sięgnąć deweloperzy, by uradować swoich użytkowników. Jest to nowa kontrolka Dockable Tool pozwalająca stworzyć pasek lub wręcz panel narzędziowy o zmieniającym się dynamicznie nie tylko położeniu czy rozmiarze, ale i sposobie pracy z zawartością. Czy tak właśnie zaczną wyglądać aplikacje pod koniec tego roku?

Dockable Tool UWP

Na minionej już konferencji deweloperskiej Microsoft dawał wyraźne sygnały, że zależy mu na jeszcze dalej postępującej modernizacji aplikacji UWP poprzez wsparcie dla AI i machine learningu, współpracę z Microsoft Graph (zaprzęgnięcie danych z Office 365) czy wreszcie przez dalsze działania na polu Fluent Design. Prezentacja, o której teraz mowa, to nie tylko robiące wrażenie czerpanie z zasad Fluent, ale i praca z wielozadaniowością i wieloma oknami/kartami aplikacji UWP.

Do tej pory, aby dodać wsparcie dla wielu okien, deweloperzy UWP musieli samodzielnie wpisywać setki linijek kodu. Niebawem za sprawą nowego SDK dla Windows 10 będzie się to sprowadzać do kilku linijek. Wróćmy jednak do naszego głównego tematu, którym jest Dockable Tool. Kontrolka ta pozwala zadokować pasek narzędziowy przy dowolnej krawędzi okna aplikacji lub przy krawędzi całego ekranu. Dockable Tool może się rozwijać i wyświetlać np. paletę kolorów do wyboru, karty z kontaktami i wiele innych typów zawartości. Zachowanie panelu będzie można powiązać z akcjami wykonywanymi przez użytkownika. Poza typowymi prostokątami Microsoft zamierza wprowadzić też inne kształty, takie jak okręgi.

Co więcej, raz otwarty panel może obsługiwać wiele różnych aplikacji, służąc np. za kontener przerzutowy dla zawartości. Przykład takiego rozwiązania widzimy na YouTube, gdzie Microsoft wykorzystać Dockable Tool, by usprawnić pracę między Story Remix i Paint 3D. Deweloperzy będą mogli używać tej i innych nowych kontrolek, począwszy od lata tego roku. Ogólna dostępność spodziewana jest w związku z Windows 10 Redstone 5 - aktualizacją, która ukaże się tej jesieni.

Źródło: https://mspoweruser.com/microsoft-reveals-amazing-new-dockable-tool-control-at-build-2018/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia