Windows Mixed Reality ma już 4% udziałów na Steam

Windows Mixed Reality ma już 4% udziałów na Steam

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 1/4/2018, 9:21 AM

Liczba odsłon: 1879

Minęły już 2 miesiące od oficjalnej premiery Windows Mixed Reality, które dzielnie walczy o uznanie użytkowników. Walka ta, wsparta między innymi biblioteką Steam VR, już przynosi pierwsze owoce. Co miesiąc, wśród użytkowników Steam, przeprowadzana jest ankieta, dotycząca różnych aspektów, w tym sprzętu z jakiego korzystają. Wyniki tego badania wciąż wskazują na dominację Oculus Rift oraz HTC Vive. To nie dziwne, bowiem urządzenia ta mają już ugruntowaną pozycję na rynku, a od ich premiery minęło już sporo czasu.

Window Mixed Reality

Jednak na wykresie pojawił się kolejny gracz w postaci WMR. Od październikowej premiery udało mu się zdobyć już 4,35% użytkowników Steam VR, co biorąc pod uwagę tak krótki okres czasu, jest bardzo zadowalającym wynikiem. Zdecydowanie jest to tendencja wzrostowa i w roku 2018 możemy spodziewać się naprawdę dużej popularności WMR. Trzeba mieć świadomość, że ankieta przeprowadzona na Steam, nie odzwierciedla jednak całości rynku. Jednak biorąc pod uwagę popularność platformy Valve, na pewno jest to znaczący wynik. Ostatnio informowaliśmy o tym, że wśród 40 najpopularniejszych pozycji na SteamVR, aż 15 jest już obsługiwanych przez gogle Windows Mixed Reality. Tak szybki i dynamiczny rozwój tego środowiska ma i zdecydowanie nadal będzie mieć, wymierny wpływ na jego popularność. Bardzo istotnym czynnikiem jest również cena urządzenia. Najtańsze google Acer Headset oraz Lenovo Explorer, możemy dostać już za 399$, gdy na Oculust Rift musimy wyłożyć już 449$ a HTC Vive 599$.

SteamVR wyniki ankiety

Microsoft, zapowiadając Mixed Reality, obiecywało prawdziwą rewolucję. Przełom, który miał wprowadzić do naszych domów wirtualną rzeczywistość, już nie tylko jako ciekawostkę, lecz jako naprawdę przydatne narzędzie, zarówno do rozrywki, jak i pracy. We współpracy z takimi markami jak Acer, Lenovo, Dell, HP czy Samsung, Microsoft postanowił zmienić wizerunek wirtualnej rzeczywistości na bardziej uniwersalny. Chciał to osiągnąć między innymi poprzez integrację WMR z systemem Windows 10. Wsparcie WMR na Windows 10 przyszło 17 października, wraz z premierą Fall Creators Update. Na pewno jest to kolejny kamień milowy w rozwoju wirtualnej rzeczywistości i ustanowił go właśnie Microsoft.

Źródło: https://mspoweruser.com/windows-mixed-reality-headsets-grab-4-market-share-debut/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia