Microsoft tworzy zręczne kampanie reklamowe by promować swoje najnowsze produkty. Nie inaczej jest z Windows 8, który był główną atrakcją technologiczną na wczorajszym rozdaniu MTV European Music Awards.
Microsoft nieustannie promuje swoją nową rodzinę produktów, opartą o Windows 8. Poza wielką premierą, codziennymi reklamami telewizyjnymi oraz różnymi lokalnymi kampaniami marketingowymi, Microsoft wytoczył kolejne działa w walce o klientów. Firma zapowiedziała już współpracę z raperem Jay-Z i piosenkarką Gwen Stefani, którzy będą promować nadchodzący Windows Phone 8. Wczoraj natomiast, na rozdaniu MTV European Music Awards, w centrum uwagi znalazł się Windows 8 - nowy system operacyjny Microsoft.
Podczas gali rozdania nagród Heidi Klum i Sway korzystali z Windows 8 na wielkim ekranie, śledząc w ten sposób przygotowania za kulisami i komunikując się z widzami za pomocą mediów społecznościowych. Za sprawą wszechobecnych kafelków oraz logo zarówno produktów jak i firmy Microsoft, całe wydarzenie można by uznać za jedną wielką reklamę Windows 8.
Ciekawostką jest, że choć całe wydarzenie z technologicznego punktu widzenia skupiało się wokół systemu Microsoft, to MTV zdecydowało się ograniczyć widzom aplikacje społecznościowe tylko do systemu iOS. Użytkownicy Windows musieli zatem komunikować się poprzez mobilną witrynę.