Kolejny kamień milowy w historii Windows 8. Na konferencji Goldman Sachs Technology & Internet Conference Microsoft ogłosił sprzedaż 200 milionów kopii licencji Windows 8.
Osiągnięcie sprzedaży jakiegokolwiek produktu czy licencji takiego rzędu warte jest świętowania. Microsoft raczej niewiele mówił o wynikach Windows 8 od czasu, gdy sprzedano pierwsze sto milionów licencji systemu w maju ubiegłego roku. Statystycznie rzecz biorąc, Microsoft sprzedaje średnio 420 000 licencji Windows 8 dziennie.
Wyniki nie są jednak tak oszałamiające, jak w przypadku siódmej edycji okienek. Dla porównania: osiągnięcie wyniku sprzedaży 240 milionów kopii dla Windows 7 zajęło okres 12 miesięcy, podczas gdy Windows 8 potrzebował 15 miesięcy, by trafić do 200 milionów użytkowników. Istotną kwestią wydaje się 'zasobożerność' najnowszych okienek. Microsoft ma pracować nad obniżeniem wymagań Windowsa 8, by mógł on jeszcze wydajniej funkcjonować na słabszych urządzeniach.
Czy Windows 8 zdoła dogonić swojego poprzednika, czy też podzieli losy Visty? Ostatnie aktualizacje zwiastują powrót do funkcji, znanych z poprzednich edycji systemu. Tymczasem małymi krokami zbliża się Windows 9, który ma zrewolucjonizować spojrzenie na systemy operacyjne... Zapowiada się ciekawie.