Witajcie, Insiderzy! Po nieco ponad tygodniu nadszedł czas na nową kompilację z gałęzi Redstone 2, o której już śmiało możemy mówić Creators Update. Build o numerze 14959 ukazał się właśnie w kręgu Fast dla PC i urządzeń mobilnych. Wraz z jego wydaniem mamy Wam do przekazania ważny komunikat Dony Sarkar na temat Creators Update, a także nowej, zunifikowanej platformy aktualizacji Windows 10 i Windows 10 Mobile, która będzie współpracować z Windows Update. Na koniec przytoczymy tradycyjnie listy zmian - poprawek i znanych błędów.
Windows 10 Creators Update
Przytoczymy teraz w całości komunikat od szefowej programu Insider, Dony Sarkar: "W zeszłym tygodniu poprowadziliśmy event w Nowym Jorku, by podzielić się naszymi aspiracjami nadania pędu nowej fali kreatywności w Windows 10 Creators Update, a także nowymi urządzeniami, takimi jak Surface Studio i Surface Dial. Możecie załapać się na więcej szczegółów we wpisie na blogu Terry'ego Myersona. Jak wspominałam w zeszłym tygodniu, Windows jest górą lodową, a funkcjonalności, które ludzie 'widzą', są dość niewielkim odsetkiem pracy inżynierów, która jest wymagana, by nowy UI [interfejs użytkownika] był w ogóle widoczny. Windows Insiderzy, działający w ostatnich buildach, mogli już wypróbować Creators Update - wliczając w to zeszłotygodniowy build 14955. Nowe i ekscytujące widoczne funkcje, które były prezentowane na minionym wydarzeniu, zaczną być publikowane w nadchodzących tygodniach. Funkcje, takie jak Paint 3D Preview są już teraz dostępne dla Insiderów! Jesteśmy podekscytowani, mogąc przekazywać w ręce Insiderów więcej funkcji z nowego Creators Update w kolejnych miesiącach".
Lista nowości w kompilacji 14959
Unified Update Platform: mobilna kompilacja 14959 została udostępniona za pośrednictwem nowego systemu publikowania aktualizacji, zwanego Unified Update Platform (UUP). Będzie on wprowadzany do ogólnego użytku stopniowo - także na PC, IoT i HoloLens. Więcej na ten temat napiszemy w kolejnych postach!
Kontrola skalowania wyświetlania w maszynach wirtualnych na PC: Microsoft otrzymał feedback od użytkowników Hyper-V, którzy zgłaszali, ze wirtualne maszyny (VM) są czasami nieprawidłowo przeskalowane. Pojawiła się więc nowa opcja Powiększenia w menu Widok, która pozwala zmienić domyślną skalę i ustawić wartość 100, 125, 150 lub 200, co pozwala lepiej dopasować wygląd okna do własnych preferencji i rozdzielczości hosta. Microsoft wspomina też o rozwiązaniu problemu z niektórymi VM-ami, które nie wyświetlały panelu połączenia z pulpitem zdalnym po przejściu na pełny ekran. Naniesiono już poprawki, jednak wciąż mogą pojawić się tu pewne problemy.
W kolejnych wpisach przybliżymy Wam wprowadzone poprawki i znane problemy w wydaniach PC i Mobile, a także bardziej szczegółowo zajmiemy się tematem Unified Update Platform (UUP).