Według badań analityków amerykańskich rynków urządzenia dotykowe z systemem Windows 8 sprzedają się lepiej niż tablet Surface, a firmy mają problem z produkcją sprzętu.
Jak na razie Microsoft wstrzymuje się z publikacją oficjalnych wyników sprzedaży swoich najnowszych produktów, ale, o chociaż minimalne zaspokojenie potrzeby posiadania tej wiedzy, dbają osoby odpowiedzialne za analizę rynku. Raporty, do których dotarł serwis CNET, mówią, że urządzenia dotykowe z Windows 8 sprzedają się lepiej, niż ktokolwiek mógł się spodziewać.
Rozmawialiśmy z kilkoma producentami, którzy mają problemy z zaopatrzeniem się z panele dotykowe i kilkoma sprzedawcami twierdzącymi, że takie urządzenia sprzedają się lepiej niż to początku zakładano - mówi dla CNET Rhoda Alexander, analityk pracujący w firmie IHS iSuppli. Chodzi tutaj głównie o urządzenia Dell XPS One 27, na które klienci muszą czekać aż do stycznia. Badania wskazują na bardzo duży popyt na takie urządzenia, jednak tak dobrze nie jest już w przypadku standardowych laptopów czy komputerów stacjonarnych.
Analitycy uważają, że niska sprzedaż tabletów Surface z systemem Windows RT jest spowodowana izolacyjną polityką Microsoftu. Spółka z Redmond unika współpracy z wieloma producentami sprzętu, co ma wpływ na wysokość cen i popularność urządzenia. Podobnie jest w przypadku dostępności produktu, który można nabyć głównie w salonach Microsoft Store, na stronie producenta urządzenia lub w największych sklepach internetowych, jednak nie na całym świecie.