Jedna z najpopularniejszych w ostatnich latach platform dla deweloperów gier doczekała się w końcu wsparcia dla Uniwersalnej Platformy Windows. Kod źródłowy Unreal Engine 4 UWP został opublikowany w serwisie GitHub jako fork repozytorium Epic Games UE4. Warto zaznaczyć, że kod został skompilowany i udostępniony przez Microsoft.
Unreal Engine 4 jest wieloplatformowym silnikiem, z którego chętnie korzystają deweloperzy gier. Odegrał on i będzie odgrywał kluczową rolę w rozwoju wielu tytułów na Xbox One. Warto wspomnieć choćby o prezentowanych na E3 2016 produkcjach z najwyższej półki: Gears of War 4 i We Happy Few - obu rozwijanych przy udziale Unreal Engine 4 i zgodnych z technologią Xbox Play Anywhere. Dostęp do kodu źródłowego Unreal Engine 4 UWP jest ukryty (choć w zasadzie otwarty) i w związku z warunkami redystrybucji i użytkowania wymagana jest licencja UE4.
We Happy Few - jedna z ciekawszych produkcji opartych na Unreal Engine 4
Jeżeli w repozytorium GitHub natrafimy na Error 404, oznacza to, że musimy zapisać się w odpowiednim programie. Instrukcję opublikował DaveVoyles z forum Unreal Engine:
- Utwórz konto w GitHub.
- Zarejestruj się w programie Epic.
- Podążaj za instrukcjami, by powiązać swoje konto GitHub z kontem Epic Program.
- Dołącz do Epic GitHub Org (po otrzymaniu zaproszenia po wykonaniu kroku 3).
Po ukończeniu tego procesu użytkownik zyskuje dostęp do repozytorium oraz pliku Readme, który zawiera jeszcze więcej informacji. Warto też odnotować, że partnerzy programowi Xbox mogą poprosić o przygotowaną pod kątem Xbox Live gałąź Unreal Engine 4 UWP poprzez Microsoft Developer Account Manager. Microsoft oznajmił, że udostępniony oryginalny kod nie został zmodyfikowany, dlatego nie ponosi odpowiedzialności za jego stabilność. Zainteresowani deweloperzy mogą pobrać kod źródłowy z serwisu GitHub.