Wakefern – amerykański koncern handlu detalicznego – planuje w drugiej dekadzie 2008 roku rozpocząć testy wózków na zakupy wyposażonych w wyświetlacze ciekłokrystaliczne oraz specjalne skanery. Testy odbędą się w marketach spożywczych sieci ShopRite. Cały system bazować będzie na systemie operacyjnym Windows CE i Microsoft SQL.
Dzięki ciekłokrystalicznemu wyświetlaczowi umieszczonemu w przedniej części wózka oraz panelowi zamontowanemu na uchwycie wózka, klient po wprowadzeniu pewnych danych na temat produktu, którego potrzebuje, będzie mógł na ekranie zobaczyć informację gdzie w sklepie dany produkt się znajduje. Ponadto wózek wyposażony został także w specjalny czytnik, który będzie w stanie zidentyfikować znajdujące się w koszyku zakupy, podając ich cenę, porównując je z innymi produktami tego typu oraz wyświetlając szczegółowe informacje na ich temat. Na ekranie będą także wyświetlane reklamy, które to po wcześniejszym przeanalizowaniu zawartości koszyka z zakupami dobierał będzie opracowany przez Microsoft system Atlas. Dzięki użyciu specjalnych kart system zapamięta to na zakup czego zdecydował się wcześniej jej posiadacz, pozwoli także klientowi sporządzić listę zakupów jeszcze przed wejściem do supermarketu oraz na wysłanie jej do sklepu za pośrednictwem Internetu.
Produkcją sprzętu, który montowany jest w takich wózkach jest firma MediaCart, zdjęcie właśnie takiego koszyka na zakupy, wyposażonego w ekran, skaner oraz panel do komunikacji z systemem, znaleźć można tutaj.