Quake II w nowej, realistycznej odsłonie RTX

Quake II w nowej, realistycznej odsłonie RTX

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/28/2019, 10:18 PM

Liczba odsłon: 1679

Karty graficzne zdolne udźwignąć ray tracing w czasie rzeczywistym nadal leżą poza zasięgiem finansowym przeciętnego konsumenta, ale ich ceny udało się obniżyć na tyle, że wkrótce staną się powszechne wśród hardkorowych graczy. Uzyskiwane za ich pomogą realistyczne oświetlenie w grach wydaje się być brakującym ogniwem, potrzebnym w dalszej ewolucji grafiki, która od wydania Crisis nie zaliczyła jeszcze specjalnych przełomów. Ale to też okazja, by sensownie zremake'ować starsze klasyki.

Na taki remake spod szyldu RTX załapał się Quake II. Shooter autorstwa id Software debiutował w 1997 roku i jak na tamte czasy był chyba najlepiej prezentującym się fps-em. Już za parę dni może stać się nim znowu, bowiem 6 czerwca zostanie ponownie wydany jako Quake II RTX. Miło jest popatrzeć, jak zastosowanie ray tracingu potrafi odmienić nawet najbardziej toporną grę, zwłaszcza tak starą, jak Quake II. Remake wprowadza nie tylko nowoczesne oświetlenie, ale też nowe tekstury i efekty.

NVIDIA odnotowuje wiele zmian dla tego wydania, wliczając w to:

  • Poprawiony rendering oświetlenia globalnego z trzema presetami jakości.
  • Wsparcie dla trybu multiplayer.
  • Wybór pory dnia radykalnie zmieniający wygląd niektórych poziomów.
  • Nowe tekstury modeli i broni.
  • Odbicia gracza i broni na powierzchni wody i szkła, generowane w czasie rzeczywistym.
  • Ponad 3000 tekstur zaktualizowanych z wykorzystaniem Q2XP i własnych modeli NVIDII.
  • Dynamiczne oświetlenie mrugających świateł, znaków, przełączników, wind i poruszających się obiektów.
  • Wsparcie dla starego renderera OpenGL, co umożliwia przełączanie trybów RTX ON/RTX OFF.
  • Tryb odwzorowania walcowego zapewniający szeroki kąt widzenia na szerokich ekranach.

Quake II RTX doskonale pokazuje nie tylko to, jak można odświeżyć klasyki, ale też jakich efektów powinniśmy spodziewać się po nowych grach. Realistyczne odbijanie światła i padanie cieni próbowano dotąd rozwiązywać na różne sposoby i z różnym skutkiem, ale to chyba właśnie ray tracing jest najlepszą (z dotąd wynalezionych!) technologii, które zapewnią prawdziwy realizm.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia