W swojej wieloletniej historii Microsoft testował niemożliwą wręcz do ogarnięcia umysłem ilość rozwiązań i usprawnień w ramach swoich systemów operacyjnych. Oczywiście nie wszystkie z nich przyjęły się na tyle dobrze, by pojawić się w finalnych wersjach Windows, nie mówiąc już o przejściu na kolejne jego odmiany (na przykład z Windows 7 do Windows 8). Sytuacja ta dotyczy nie tylko samego oprogramowania, lecz nawet projektów będących zasadniczo stronami internetowymi – wiele z nich z czasem powoli odchodzi w zapomnienie. Jedną z nich jest Microsoft Connect, czyli portal internetowy, który gigant z Redmond planuje zamknąć jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Prawdę powiedziawszy, sensowność istnienia Microsoft Connect stała pod znakiem zapytania już od dłuższego czasu. Winne było temu głównie stale zmniejszające się zainteresowanie portalem ze strony użytkowników, któremu nie ma się zresztą co dziwić. Microsoft Connect służy w końcu jako jeden z kanałów do przesyłania feedbacków twórcom aplikacji Microsoftu (Bing Maps i inne), jednak jego formuła nie przetrwała próby czasu – to co sprawdziło się w roku 2005 (premiera portalu), niekoniecznie podoła wymaganiom roku 2018. Zważywszy na fakt istnienia lepszych alternatyw, Microsoft postanowił w końcu pozbyć się przestarzałego rozwiązania. Zespół odpowiedzialny za Microsoft Connect był zresztą przez ostatni rok przerzucany do działu odpowiedzialnego za Microsoft Collaborate.
Oczywiście nie cała sytuacja nie miałaby miejsca, gdyby nie rozwinięte rozwiązania stanowiące alternatywę dla platformy Microsoft Connect. Mowa tu oczywiście o Feedback Hub, UserVoice oraz Microsoft Collaborate – wybór zaś najodpowiedniejszego z nich należy do samego użytkownika. Krótko mówiąc, gdy coś się kończy, coś się zaczyna…