W Outlook możemy tworzyć spersonalizowane podpisy, które będą automatycznie dodawane do maili. Takich podpisów możemy zapisać wiele i stosować je przy różnych okolicznościach. Jedną z irytujących rzeczy jest to, że podpis trzeba stworzyć w kliencie Outlook. A gdy używamy wielu urządzeń z Windows, podpis musimy ustawiać osobno na każdym z nich. Wkrótce ma się to zmienić.
Podpis dla Outlook można zaprojektować np. w Wordzie, dodając tekst, obrazy, logo, linki, a nawet podpis odręczny, a następnie wkleić w okienku edycji klienta poczty (można też stworzyć podpis bezpośrednio w nim). Jest on zapisywany lokalnie, a to spore ograniczenie, gdy często przesiadamy się na inne urządzenia. Nasi rozmówcy mogą być zdezorientowani, gdy raz pod naszą wiadomością znajduje się podpis, a za innym razem nie. Rozwiązaniem jest synchronizacja w chmurze.
Funkcja ta jest już odnotowana w harmonogramie zmian w Microsoft 365 jako "Outlook for Windows: Signature cloud settings" i oznaczona jako aktualnie rozwijana. Według opisu:
Twoje ustawienia Podpisu są przechowywane w chmurze, dzięki czemu twoje doświadczenie jest spójne, gdy uzyskujesz dostęp do Outlook dla Windows na dowolnym komputerze.
Z harmonogramu wynika, że funkcja doczeka się implementacji w czerwcu tego roku, czyli już całkiem niedługo. Z pewnością ucieszy to użytkowników Outlook na Windows, którzy nie będą już musieli kopiować podpisów za każdym razem, gdy na nowo instalują Outlook albo przesiadają się na inny PC.