Narzędzie do rozwiązywania problemów z Windows Home Server

Narzędzie do rozwiązywania problemów z Windows Home Server

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 10/8/2007, 1:30 AM

Liczba odsłon: 3964

Microsoft udostępnił do pobrania zestaw narzędzi do rozwiązywania problemów związanych z użytkowaniem systemu Windows Home Server. Pakiet Windows Home Server Toolkit może działać pod kontrolą innego systemu, co pozwala na "zdalną" naprawę usterki. Składa się on zasadniczo z trzech aplikacji:
  • Error Reporting - zbiera niezbędne dane i przeistacza je w logi systemowe, które mogą być wysłane do specjalistów pomocy technicznej Microsoft.
  • Windows Home Server Connector Troubleshooter - pomaga rozwiązać problemy występujące podczas instalowania oprogramowania Connector, dzięki zleceniu całej serii testów, a następnie wyświetleniu stosownych zaleceń i solucji. Narzędzie to domyślnie działa w zwykłym trybie, aczkolwiek można korzystać również z trybu zaawansowanego. W tym celu należy przejść do lokalizacji, gdzie zainstalowano Windows Home Server Toolkit, wydając komendę cd –d %ProgramFiles%\Windows Home Server\Toolkit w wierszu poleceń, a następnie uruchamiając aplikację ze stosownym parametrem (komenda ClientTroubleShooter.exe –a).
  • Server Add-In - dodatek, który może być doinstalowany z poziomu konsoli Windows Home Server Console, a pozwala m.in. przeglądać i wysyłać logi systemowe do firmy Microsoft w celu zbadania problemu, mieć dostęp do wiersza poleceń na domowym serwerze oraz otwierać Podgląd zdarzeń.

Narzędzie jest dostępne do pobrania za darmo stąd. Więcej informacji o zasadach zachowania poufności informacji zbieranych przez Windows Home Server Toolkit znajduje się na stronach Microsoft.

Źródło: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=de10c0e9-2d46-4770-91fe-6b84ae06f960&DisplayLang=en

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia