- Error Reporting - zbiera niezbędne dane i przeistacza je w logi systemowe, które mogą być wysłane do specjalistów pomocy technicznej Microsoft.
- Windows Home Server Connector Troubleshooter - pomaga rozwiązać problemy występujące podczas instalowania oprogramowania Connector, dzięki zleceniu całej serii testów, a następnie wyświetleniu stosownych zaleceń i solucji. Narzędzie to domyślnie działa w zwykłym trybie, aczkolwiek można korzystać również z trybu zaawansowanego. W tym celu należy przejść do lokalizacji, gdzie zainstalowano Windows Home Server Toolkit, wydając komendę cd –d %ProgramFiles%\Windows Home Server\Toolkit w wierszu poleceń, a następnie uruchamiając aplikację ze stosownym parametrem (komenda ClientTroubleShooter.exe –a).
- Server Add-In - dodatek, który może być doinstalowany z poziomu konsoli Windows Home Server Console, a pozwala m.in. przeglądać i wysyłać logi systemowe do firmy Microsoft w celu zbadania problemu, mieć dostęp do wiersza poleceń na domowym serwerze oraz otwierać Podgląd zdarzeń.
Narzędzie jest dostępne do pobrania za darmo stąd. Więcej informacji o zasadach zachowania poufności informacji zbieranych przez Windows Home Server Toolkit znajduje się na stronach Microsoft.