Microsoft zainwestował w kolejne technologie AI

Microsoft zainwestował w kolejne technologie AI

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/12/2016, 9:07 PM

Liczba odsłon: 3261

Nie tak dawno temu CEO Microsoft, Satya Nadella, przedstawił cele i zasady, którymi firma kierować się ma w pracach nad AI: sztuczna inteligencja musi być zaprojektowana, by asystowała ludziom, musi być przejrzysta, pracować z maksymalną wydajnością, nie niszcząc ludzkiej godności, zapewniać prywatność, działać odpowiedzialnie w nieoczekiwanych sytuacjach i być chroniona przed stronniczością. Jak mówi Nagraj Kashyap, Corporate Vice President w Microsoft Ventures, zasady te przyczyniły się do dokonania nowej inwestycji.

Microsoft zainwestował w Element AI, inkubator i platformę, która pomaga organizacjom wdrażać strategię AI-first w myśl wymienionych we wstępie zasad. Zespół Element AI mieści się w Montrealu w Kanadzie i składa się z badaczy akademickich, mocno związanych z wiodącymi laboratoriami w USA. Inwestując w kolejne technologie AI, firma zamierza "połączyć ludzką i maszynową inteligencję, by napędzać przyszłe, potężne rozwiązania". Microsoft widzi sztuczną inteligencję jako "wielką obietnicę poszerzenia ludzkich zdolności i poprawy [kondycji] społeczeństwa poprzez rozwiązanie niektórych z najważniejszych problemów na świecie". Firma nawiązała już wcześniej partnerstwo z OpenAI, by stawiać czoło takim problemom, jak zmiana klimatu, nierówności, zdrowie czy edukacja.

Prócz wąsko rozumianej kategorii AI firma zainwestowała w tym roku w 19 zajmujących się różnymi aktywnościami startupów, spośród których tylko niewielka część jest nastawiona na większe zwroty finansowe. Praktycznie wszystkie z nich działają w kierunku cyfrowej transformacji. Microsoft zainwestował już między innymi w:

  • i3 Equity Partners – narzędzie inwestycyjne dedykowane izraelskim startupom w branży IoT.
  • Zipwhip – dostawca SaaS, pozwalający firmom wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe przez istniejące linie naziemne, VoIP i bezpłatne numery.
  • Paxata – dostawca platformy dla firm, oferującej analitykę biznesową i samoobsługowy system przygotowywania danych.
  • xAd – producent oprogramowania, pozwalającego marketingowcom odkrywać potencjalne możliwości w 90% transakcji detalicznych dokonywanych offline.
  • Dynamic Signal – dostawca platformy, która zwiększa produktywność i zaangażowanie pracowników poprzez czasową, odpowiednią zawartość, pojawiającą się w wielu kanałach i na wielu urządzeniach.
  • Tact – doświadczenie sprzedaży, zmieniające urządzenie sprzedawcy w napędzanego przez AI, inteligentnego asystenta.

Od czasu minionej konferencji Ignite 2016 w słowniku Microsoft zadomowiło się pojęcie Demokratyzacji AI. Sztuczna inteligencja ma być w świetle tej myśli dostępna dla każdego, pomagać firmom i przysłużyć się społeczeństwu.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia