Microsoft jako sponsor Automotive News World Congress 2023

Microsoft jako sponsor Automotive News World Congress 2023

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/29/2023, 6:35 PM

Liczba odsłon: 347

Microsoft został platynowym sponsorem Automotive News World Congress 2023. Wydarzenie odbędzie się 12 września w Detroit. Skupi się ono na branży motoryzacyjnej, przyciągając producentów OEM, dostawców i inne firmy z sektora. Będzie tam obecny również Microsoft, który już przedstawił interesujące go zagadnienia i wyzwania.

Tegoroczna edycja szczególną uwagę poświęci autonomii i zrównoważonemu rozwojowi, ze szczególnym uwzględnieniem redukcji emisji CO2, sprzedaży detalicznej i roli rządów w kształtowaniu procesu decyzyjnego w przemyśle. Microsoft skupi się m.in. na wspieraniu transformacji w branży motoryzacyjnej. Gigant skupia się na segmencie, zwanym generalnie mobilnością, a w szczególności takimi wyzwaniami, jak:

  • Zakłócenia technologiczne: szybkie tempo postępu technologicznego i wyzwania stojące przed firmami, aby wyprzedzić konkurencję. Producenci OEM i firmy z branży motoryzacyjnej oraz mobilności muszą inwestować w badania i rozwój, aby nadążać za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i standardami.
  • Środowisko regulacyjne: branża mobilności podlega różnym przepisom i standardom związanym z bezpieczeństwem, emisjami i prywatnością danych — szczególnie podczas rozwijania systemów autonomicznych i połączonych danych. Firmy muszą zapewniać zgodność i dostosowywać się do zmieniających się wymagań w miarę wprowadzania i dojrzewania nowych standardów.
  • Ograniczenia w infrastrukturze: wprowadzenie pojazdów elektrycznych (EV) wymaga solidnej infrastruktury ładowania, zaś pojazdy autonomiczne opierają się na rozległych sieciach czujników i szybkiej łączności internetowej. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury w celu obsługi tych technologii może stanowić poważne wyzwanie i uwypuklić sąsiadujące branże, które są istotnym czynnikiem wspierającym przyjęcie przyszłej mobilności.
  • Zmiana preferencji konsumentów: widoczna jest m.in. poprzez wzrost liczby usług wspólnych przejazdów i ekonomii współdzielenia (sharing economy). Może ona zakłócić tradycyjne modele biznesowe w branży mobilności. Firmy muszą dostosować się do tych zmian i opracować innowacyjne rozwiązania, aby zaspokoić zmieniające się potrzeby klientów.

Więcej na ten temat można przeczytać na Microsoft Industry Blogs.

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia