Microsoft i Razer mogą pracować nad zestawem klawiatura + mysz dla Xbox One

Microsoft i Razer mogą pracować nad zestawem klawiatura + mysz dla Xbox One

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/25/2018, 5:46 PM

Liczba odsłon: 1209

Pierwsze oznaki wsparcia dla klawiatury i myszy w Xbox One pojawiły się w sierpniu zeszłego roku i choć jest ono technicznie możliwe z punktu widzenia konsoli, wsparcie oferuje tylko kilka gier (jest to zależne od dewelopera). Co ciekawe, pierwszej prezentacji tego połączenia towarzyszyły akcesoria od Razer. Teraz pojawiły się przesłanki, że słynny producent współpracuje z Microsoft nad oficjalnym zestawem dla Xbox One.

klawiatura i mysz dla Xbox One

Po miesiącach stagnacji od pierwszej prezentacji wsparcia Microsoft najwyraźniej postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i nawiązać współpracę ze znanym producentem akcesoriów dla graczy, by wspólnie zaprojektować oficjalny zestaw klawiatura + mysz dla Xbox One. Nie są to czyste spekulacje, bowiem w sieci pojawiły się dokumenty, które tego dowodzą. Mówią nam one również o proponowanych rozwiązaniach różnych problemów, wynikających z obecności nowych akcesoriów dla konsoli. Są to grafiki promocyjne (możliwe, że slajdy prezentacji dla partnerów albo pracowników), do których dotarł portal WindowsCentral.

Z wyciekłej dokumentacji wynika, że Razer przeniesie na konsolę Microsoftu funkcje znane już graczom PC, w tym wsparcie dla podświetlenia RGB Chroma ("Razer BlackWidow Chroma V2 zawiera indywidualnie programowane podświetlenie klawiszy z 16,8 mln opcji kolorystycznych"). Jeśli natomiast chodzi o wsparcie dla myszy, będzie się ono sprowadzać do maksymalnie 5 przycisków, ruchu pokrętła w poziomie i pionie oraz kilku innych funkcji obsługiwanych przez konsolę. Będą też udostępnione API, by deweloperzy mogli zaadresować nowe możliwości. Technologia po stronie Xbox One nie będzie się jednak ograniczać do urządzeń peryferyjnych Razera. Wsparcie będzie oferowane wszystkim myszom USB, wspieranym przez Windows, zaś konsola będzie używać tych samych API, które są obecne na platformie UWP (Windows.UI.Core.CoreWindows, Windows.Input.Devices).

Widzimy też, że autorzy przemyśleli sobie kwestię balansu w grach, który teoretycznie może się zmieniać na korzyć to jednej (posiadacze kontrolera), to drugiej grupy (posiadacze myszki i klawiatury). Obawy są zasadne, zwłaszcza jeśli miałby być wykorzystywany mechanizm cross-platform - wspólna rozgrywka graczy na różnych platformach. Jak zatem rozwiązać te problemy?

  • Balans w grze multiplayer leży w gestii tytułu;
  • Obecność klawiatury/myszy może być sygnalizowana;
  • Użycie klawiatury/myszy vs gamepada powinno być monitorowane w grze;
  • Rekomendacja, by użycie myszy/klawiatury było czynnikiem uwzględnianym w zasadach parowania graczy.

Plany wydają się już dobrze sprecyzowane, ale ze strony żadnej z firm nie padły jeszcze oficjalne deklaracje, mimo że ostatnio było ku temu parę dobrych okazji (w tym E3 2018). Co będzie dalej? Kiedy zobaczymy gotowe produkty? Tego niestety nie wiadomo.