Microsoft Teams z funkcją monitorowania jakości połączeń

Microsoft Teams z funkcją monitorowania jakości połączeń

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/23/2021, 9:19 PM

Liczba odsłon: 2847

Microsoft Teams otrzymał nowy panel monitorowania jakości połączeń, który dostarcza telemetrię spotkań i połączeń VoIP w czasie rzeczywistym. Funkcjonalność zaczęła być udostępniana w czerwcu, a teraz stała się ogólnodostępna na całym świecie.

Widok Kondycja połączenia w aplikacji Teams został zaprojektowany, by pomóc użytkownikom analizować problemy, które mogą negatywnie wpływać na jakość dźwięku, obrazu wideo i udostępniania ekranu. Brane pod uwagę są takie czynniki, jak utrata pakietów, bitrate wysyłania i odbierania dźwięku i wideo, wysyłane pakiety, zniekształcenia z powodu niespójnego czasu nadejścia pakietu, informacje o kodeku, liczba klatek na sekundę, rozdzielczość i inne.

Kondycja połączenia Teams

Dla większości z tych parametrów podane są typowe wartości. Przykładowo czas odpowiedzi między systemem a usługą sieciową Teams w połączeniach grupowych wynosi zwykle mniej niż 200 ms, dlatego im niższą wartość osiągamy na urządzeniu, tym lepiej. Dane w większości są aktualizowane co 15 sekund i pomagają rozwiązywać problemy, które trwają co najmniej tak długo.

Aby sprawdzić jakość połączenia, kliknij przycisk "..." (Więcej działań) w górnej części okna spotkania lub rozmowy, a następnie kliknij "Kondycja połączenia".

Źródło: https://support.microsoft.com/pl-pl/office/monitorowanie-jako%c5%9bci-po%c5%82%c4%85cze%c5%84-i-spotka%c5%84-w-teams-7bb1747c-d91a-4fbb-84f6-ad3f48e73511?ui=pl-PL&rs=pl-PL&ad=PL

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia