Igniton to nowa inicjatywa Microsoftu, której głównym celem jest promowanie muzyków w internetowych serwisach korporacji, chodzi tutaj oczywiście o: MSN, Xbox Live oraz Zune.
Na chwilę obecną jest to już druga tego typu akcja promocyjna korporacji, wcześniej Microsoft zaoferował usługę o nazwie „On the Road”, za pośrednictwem której zespoły muzyczne miały zapewnioną pomoc finansową oraz organizację i obsługę tras koncertowych. Natomiast Igniton oferuje artystom, którzy zdecydują się na współpracę miesięczną reklamę w wspomnianych powyżej serwisach, ma to na celu promowanie młodych artystów. Warto dodać, iż serwisy, na łamach których reklamowani będą artyści odwiedza 30 milionów stałych użytkowników. W zamian Microsoft wymaga wyłączności do prezentowania ich materiałów w okresie współpracy.
Pierwszym, w ten sposób promowanym zespołem, jest brytyjska grupa Maximo Park, której album o nazwie "Our Earthly Pleasures" znajdziemy na Zune Marketplace oraz Xbox Live Marketplace, klip natomiast udostępniony został w serwisie MSN.