Microsoft dwoi się i troi, aby zwiększyć popularność Windowsa 8, tymczasem wygląda na to, że HP ma dość promowania najnowszego systemu giganta z Redmond. Firma ta rozpoczęła kampanię reklamową, której hasło brzmi Back by popular demand.
Na stronie głównej HP możemy przeczytać kolejne hasło - Windows 7 is back. Firma najwidoczniej stwierdziła, że więcej zyska na sprzedaży sprzętu ze starszym oprogramowaniem Microsoftu niż z nowszym. Dość niepokojący jest fakt, że podjęto taką decyzję już rok po premierze Windows 8. Takie posunięcie może oznaczać, że los tego systemu został przesądzony – przynajmniej dla HP.
Powrót laptopów z systemem Windows 7 do oferty tej firmy nastąpił po utracie pozycji lidera w sprzedaży sprzętu komputerowego na rzecz Lenovo. Należy jednak pamiętać, że chińska firma oparła całą linię swoich konwertowalnych urządzeń - Yoga - o najnowszy system Microsoftu. Inni producenci, jak Dell, czy Acer również mają w swojej ofercie sprzęt z Windows 7, jednak jego kupno jest utrudnione i przeznaczone głównie dla klientów biznesowych podczas, gdy nowa oferta HP jest skierowana do użytkowników domowych.
Sprzedaż detaliczna systemu Windows 7 została zakończona 30 października 2013 roku. Data końca sprzedaży komputerów z preinstalowaną siódemką nie jest jeszcze znana.