Grupy w OneDrive zostaną zamknięte w październiku

Grupy w OneDrive zostaną zamknięte w październiku

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/24/2015, 10:45 PM

Liczba odsłon: 2628

Microsoft ogłosił, że funkcjonalność Grupy w chmurze OneDrive zostanie wyłączona z dniem 15 października tego roku, nieco ponad rok od wstrzymania możliwości tworzenia nowych grup. Wszystkie istniejące grupy zostaną trwale usunięte. Możemy jednak zachować nasze pliki.

"Po 30 września 2015 w usłudze OneDrive nie będą już dostępne grupy. Nie będzie też wtedy można już uzyskać dostępu do żadnych plików grup. Aby zachować pliki grup w usłudze OneDrive, pobierz je, a następnie przenieś do własnej usługi OneDrive." - tłumaczy Microsoft na stronie wsparcia Office.com. Użytkownicy, którzy nadal korzystają z tej funkcjonalności, otrzymali stosowne powiadomienia e-mailem. W ich treści znajduje się przypomnienie, że Grupy zostaną usunięte 15 października. Można tu dostrzec rozbieżność, jeśli chodzi o wskazaną przez Microsoft datę. Firma potwierdziła jednak, że wersja z 15 października jest poprawna.

OneDrive

Na stronie wsparcia znajdziemy też poradnik, który pomoże nam w przeniesieniu plików z grupy do własnej usługi OneDrive:

  1. Zaloguj się w witrynie OneDrive.com.
  2. W lewym okienku w obszarze Grupy naciśnij lub kliknij grupę zawierającą pliki, które chcesz zachować.
  3. Wybierz pliki, które chcesz zachować.
  4. Naciśnij lub kliknij pozycję Pobierz. Jeśli masz pliki przechowywane w wielu folderach, musisz pobrać je z każdego folderu osobno.
  5. Uwaga Jeśli pobierzesz więcej niż jeden plik naraz, zostanie utworzony zawierający je plik zip. Aby go otworzyć i usunąć pliki, otwórz Eksploratora plików, przejdź do pliku zip (w lokalizacji, do której zostały pobrane pliki) i kliknij go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij pozycję Wyodrębnij wszystkie.
  6. W witrynie internetowej usługi OneDrive w okienku po lewej stronie naciśnij lub kliknij pozycję Pliki, aby otworzyć swoją własną usługę OneDrive.
  7. Przejdź do folderu, do którego chcesz przekazać pliki grupy, lub utwórz nowy folder.
  8. W Eksploratorze plików zaznacz pliki, które chcesz dodać do usługi OneDrive, a następnie przeciągnij je do przeglądarki i upuść w otwartym folderze w witrynie internetowej usługi OneDrive.

Począwszy od maja 2014 r., OneDrive nie oferuje już możliwości zakładania nowych grup. Z drugiej strony przechowywane w nich dokumenty są (jeszcze) bezpieczne. Użytkownicy chmury powinni się jednak przygotować na ich usunięcie: stąd też komunikat ze strony Microsoft. Wszystkie przechowywane w grupach pliki możemy przenieść do naszej osobistej chmury lub zapisać na dysku twardym naszego urządzenia. By pliki nie zostały trwale usunięte, musimy wykonać wspomnianą operację samodzielnie.

Źródło: http://www.neowin.net/news/microsoft-shutting-down-onedrive-groups-in-october

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia