Najnowsze dane z firmy Net Applications dotyczące rynku przeglądarek internetowych przynoszą małe roszady w ścisłej czołówce. Choć Internet Explorer wciąż jest najpopularniejszą przeglądarką, konkurencja nie śpi.
Na drugie miejsce wskoczyła 31-sza edycja Chrome, zbierając ponad 15% rynku. Internet Explorer 10 wylądował na trzecim miejscu z 10,55% udziału, natomiast jego nowsza wersja nieco powyżej 10%. Trzecia i czwarta pozycja przeglądarki Microsoftu spowodowana jest m.in. ostatnią aktualizacją do wersji 11, która nie została wciąż zainstalowana przez wielu użytkowników, co spowodowało rozmycie dotychczasowego wyniku „dziesiątki” częściowo na „jedenastkę”.
Pozycja lidera jest niezachwiana od długiego czasu i znajdziemy na niej nieśmiertelnego Internet Explorera w wersji 8. Średnio co piąty użytkownik komputera wciąż korzysta z tej przestarzałej już edycji przeglądarki Microsoftu. Sumarycznie zaś ze wszystkich odsłon IE w grudniu korzystała ponad połowa wszystkich użytkowników komputera. Drugą marką w stawce jest Chrome, zaś tuż za nim Mozilla Firefox.