FFmpeg to darmowy, open source'owy framework, który oferuje zestaw narzędzi do transkodowania, streamingowania i odtwarzania multimediów, a także zestaw bibliotek do wykorzystania przez deweloperów. Pozwalają one dodać do aplikacji treści w wielu formatach, wliczając w to .mkv, .flv i .mov. Z FFmpeg korzysta już wiele projektów, m. in. Google Chrome i VLC.
Teraz bezpłatny framework stał się łatwo dostępny dla aplikacji Windows 8.1, Windows Phone 8.1 i Windows 10. Windows Apps Team opublikował na blogu Building Apps for Windows szczegółowe wyjaśnienia, dotyczące wdrażania frameworka do aplikacji. Także na stronie FFmpeg.org znalazł się "przewodnik dostarczający instrukcji dla wszystkich wspieranych docelowo konfiguracji (platform i architektur). Każda konfiguracja wymaga odrębnego zestawu narzędzi, zmiennych środowiskowych i opcji konfiguracyjnych".
Zwykle po wdrożeniu bibliotek FFmpeg deweloperzy muszą samodzielnie zadbać o renderowanie materiałów. By ułatwić im życie, Microsoft opublikował open source'owy projekt FFmpegInterop library for Windows. Zawiera on komponent FFmpegInterop WinRT odpowiedzialny za przetwarzanie multimediów FFmpeg. Następnie są one odtwarzane z wykorzystaniem Windows Media Framework, który automatycznie renderuje i synchronizuje próbki multimedialne, czerpiąc korzyści z przyspieszenia sprzętowego.
Microsoft po raz kolejny odpowiada na prośby społeczności, czyniąc tworzenie aplikacji Windows prostszym i atrakcyjniejszym. Wykorzystanie bibliotek o otwartych źródłach także powinno zachęcić deweloperów do rozwijania nowoczesnych, "uniwersalnych" aplikacji.