Mamy dobrą wiadomość dla miłośników gier i tworzenia własnych zestawów PC. Nadchodzący DirectX 12 zostanie podobno wyposażony w rewolucyjny interfejs API, który pozwoli użytkownikom na łączenie kart graficznych od AMD i NVIDIA.
Dotychczas gracze mogli połączyć wiele kart AMD lub Nvidii pomocą technologii Crossfire lub SLI, jednak tylko w obrębie własnego ekosystemu. Niebawem może się to zmienić. "Powiedziano nam, że DirectX 12 będzie wspierać wiele architektur GPU jednocześnie. Oznacza to, że układy graficzne NVIDIA GeForce będą mogły pracować w tandemie z układami AMD Radeon, wspólnie renderując grę a nawet pojedyncze klatki." - donosi portal Tom's Hardware, powołując się na anonimowe źródła. Rozwiązanie miałoby wejść w życie wraz z tegoroczną premierą Windows 10, ostatecznie rozwiązując problem niezgodności architektur GPU.
DirectX 12 umożliwi więc korzystanie z połączonej mocy różnego typu kart graficznych w jednym systemie, co z kolei może zostać wykorzystane przez twórców gier. Tom's Hardware określa to jako "Bezpośrednią Asynchroniczność Multi-GPU." Miałoby to oznaczać układ Master-Slave, w którym jedna karta przyjmuje stanowisko nadrzędne, a pozostałe są wykorzystane w celu zwiększenia wydajności układu.
Więcej na temat nowego DirectX 12 dowiemy się podczas Game Developers Conference 2015. Pierwsza prezentacja pt. Advanced Visual Effects With DirectX 11 & 12: Welcome/Getting the Most Out of DirectX12 już w najbliższy poniedziałek. Co ciekawe, sesję poprowadzą jednocześnie inżynierowie z AMD i NVIDIA!