W sierpniu zeszłego roku pisaliśmy o pracach grupy Microsoft Research nad możliwością przeniesienia gier Xbox do interfejsu przeglądarki - wówczas tematem numer jeden był Internet Explorer. Naukowcy starali się opracować sposób na strumieniowy przesył danych z konsoli Xbox One czy Xbox 360 i możliwość gry bez opóźnień na naszym PC. Wygląda na to, że projekt ma się całkiem dobrze i być może efekty wspomnianych prac zobaczymy już pod koniec roku w systemie w Windows 10.
Na jednym z keynote'ów minionej konferencji Windows 10: The next chapter zobaczyliśmy, jak Phil Spencer uruchamia grę Forza Horizon 2 na ekranie komputera PC. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że sama gra zainstalowana była na konsoli Xbox One. Microsoft nie zdradził, na jakiej dokładnie zasadzie odbywa się strumieniowy przesył danych między konsolą a komputerem, choć mowa była o przełączeniu się systemu w tryb streamingu.
Dziś możemy jedynie połączyć powyższe fakty. Opracowywany od co najmniej pół roku projekt DeLorean miał umożliwić granie w chmurze bez opóźnień. Dzięki technologii chmury i dość szybkiemu łączu internetowemu użytkownicy słabych komputerów mogliby bez problemu uruchomić nawet bardzo wymagające gry, również te pochodzące z konsoli Xbox. Nowy głos w tej sprawie zabrali deweloperzy przeglądarki IE. Na sesji pytań i odpowiedzi związanych z projektem 'Spartan' zostali oni zapytani o kwestię gier wewnątrz przeglądarki.
#AskIE @thenanoguy @jacobrossi we're bringing Gamepad, Pointer Lock, and improved WebGL standards to the platform, which will rock for games
— IE Dev Chat (@IEDevChat) styczeń 27, 2015
"Wprowadzimy standardy Gamepad, Pointer Lock oraz ulepszony WebGL, które dadzą czadu w grach" - odpowiedzieli deweloperzy projektu. Niewątpliwie nadchodząca przeglądarka Spartan będzie otwarta na nowoczesne technologie, wliczając w to również gry. Czy właśnie ona stanie się głównym punktem, wokół którego skoncentruje się rozwijana przez Microsoft technologia streamingu gier? Firma już niebawem będzie miała okazję na zaprezentowanie bardziej szczegółowych informacji. Wielkimi krokami zbliżają się bowiem konferencje Game Developers Conference 2015 (2-6 marca) oraz BUILD 2015 (29 kwietnia - 1 maja).