Czołowy amerykański portal napędzany przez Bing

Czołowy amerykański portal napędzany przez Bing

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/5/2016, 4:35 PM

Liczba odsłon: 2602

W ubiegłoroczne wakacje Microsoft ogłosił nawiązanie partnerstwa z AOL. Począwszy od 1 stycznia 2016 r. ekskluzywnym dostawcą wyszukiwarki i reklam miał stać sie Bing. Tak też się stało, o czym poinformował wczoraj Microsoft. Wyszukiwarka AOL nie tylko działa na silniku Bing, ale też wyświetla treści marketingowe z Bing Ads.

AOL (dawniej znany jako America Online) powstał na początku lat 80', zaś w połowie lat 90' był już niemal utożsamiany z Internetem. Do dziś firma uchodzi za jednego z najważniejszych amerykańskich dostawców usług internetowych. Część jego usług znalazła się teraz pod kontrolą Bing. "Nasze partnerstwo z AOL zwiększa skalę możliwości dla reklamodawców i marketingowców. Dziś 1 na 5 wyszukań odbywa się w Bing.com, a podlegające pod Bing wyniki wyszukiwania są numerem 3 (Yahoo) i 5 (AOL) w USA. Bing zbliża się tym samym do jednej trzeciej wszystkich wyszukań z komputerów PC na terenie USA" - pisze Rik van der Kooi z działu Microsoft Search Advertising.

AOL

Jakie korzyści z partnerstwa osiągnęły obie firmy? AOL otrzymał ulepszoną wyszukiwarkę na swoim portalu, którą ponadto nie musi zarządzać. Microsoft liczy zaś na zwiększenie udziału Bing na rynku wyszukiwarek i dostrzega nowy potencjał marketingowy: "Dla marketingowców, którzy szukają nowych powiązań ich marki z właściwymi ludźmi i we właściwym czasie, wysokiej jakości odbiorcy AOL są cennym dodatkiem dla ich sieci Bing. AOL posiada wiele stron na dobrze ugruntowanych pozycjach z lojalnymi użytkownikami, którzy każdego roku generują miliardy zapytań w wyszukiwarce i spędzają w sieci więcej czasu niż przeciętni 'przeczesywacze' Internetu".

AOL

Bing może poszczycić się prawie jedną trzecią udziału w amerykańskim rankingu wyszukiwarek. Co z użytkownikami spoza USA? Microsoft nie bez powodu unika prezentacji takich danych. Rosnąca pozycja Bing jest najlepiej widoczna za Oceanem. W pozostałych rejonach świata konkurencja ze strony Google jest znacznie bardziej przytłaczająca.

Źródło: http://advertise.bingads.microsoft.com/en-us/blog/39962/bing-powers-aol-search

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia