Sprzedaż PS4 i Xbox One wydaje się zadowalająca, niemniej w ogólnym rozliczeniu Xbox pozostawał zawsze w tyle. Marketingowe błędy z przeszłości zostały jednak w międzyczasie naprawione. Nowe, tańsze wersje Xbox One w atrakcyjnych pakietach, dostępność na nowych rynkach, nowe akcesoria, seria ekskluzywnych gier, wsparcie dla Windows 10 czy wreszcie ogłoszenie wstecznej kompatybilności z Xbox 360 bezpośrednio przełożyły się na sprzedaż konsoli w ostatnim okresie.
Aaron Greenberg, szef działu marketingu w Xbox Games, ogłosił dziś, że sprzedaż Xbox One w czerwcu wzrosła o 51% w stosunku do czerwca 2014 r., a w tygodniu targów E3 pobiła nawet sprzedaż PS4:
Team shared #XboxOne most awarded lineup in Xbox history @E3 242 nominations & 110 award wins. #Halo5 most awarded @Halo ever.
— Aaron Greenberg (@aarongreenberg) lipiec 16, 2015
To bez wątpienia zasługa dobrze przygotowanych wystąpień na targach E3. Tegoroczne propozycje dla Xbox One otrzymały najwięcej wyróżnień w historii - to aż 242 nominacje i 110 zwycięstw. Przypomnijmy: podczas imprezy zaprezentowano takie produkcje, jak Forza Motorsport 6, serię zremasterowanych klasyków od Rare, Rise of the Tomb Raider, Tom Clansy's The Division czy Halo 5: Guardians. Wnikliwy przegląd najważniejszych zapowiedzi znajdziecie w naszym wpisie: Microsoft na E3 2015: nowości ze świata gier.
Choć tydzień E3 należał do Xbox One, czerwcowa palma pierwszeństwa przypadła PS4, głównie za sprawą zestawu z Arkham Knight. Czy Xbox One zdoła w końcu wyjść na prowadzenie? To niewykluczone. Ogłoszenie wstecznej kompatybilności z Xbox 360 wywołało niemałe poruszenie w społeczności graczy, a zapowiedziane na tegoroczną jesień tytuły (w tym wiele ekskluzywnych dla Xbox One) to produkcje z najwyższej półki.