Sport — zwłaszcza ten na najwyższym poziomie — zawsze chętnie przyswajał nowe technologie, aby m.in. wspomagały sędziów, poprawiały bezpieczeństwo i zapewniały widzom lepsze widowisko. Nie inaczej będzie na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w 2020 roku. Wcześniej już pisaliśmy, że przy organizacji tego wydarzenia zostanie wykorzystana technologia rozpoznawania twarzy, ale to nie jedyna nowość.
Intel ogłosił dziś, że dołącza do Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (IOC) oraz innych partnerów technologicznych. Firma współpracowała już wcześniej z komitetem Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018. Dyrektor zarządzający IOC Television i Marketing Services, Timo Lumme, skomentował, że komitet chce zapewnić najlepsze doświadczenia i technologie dla fanów Olimpiady zarówno będących na miejscu w Tokio, jak i oglądających wydarzenia z różnych miejsc na świecie. Rick Echevarria, GM Intel Olympics Program, mówi z kolei, że Intel skupia się na dostarczeniu najwyższej klasy integracji technologicznych, by udoskonalić doświadczenia sportowców, uczestników, widzów i pracowników, ale też zademonstrować, jak technologia transformuje biznes. Dziś firma przedstawiła pierwszą serię ogłoszeń związanych z Olimpiadą w Tokio.
Intel wraz z partnerami chcą wykorzystać cały przekrój nowych technologii, zaczynając od 5G, poprzez sztuczną inteligencję, kończąc na immersyjnych e-sportach. Wszystkie technologie dostarczane przez Intel dzielą się na trzy kategorie: Compute, Connect oraz Experience.
Compute to kategoria, w której Intel ogłosił dwie główne technologie. Pierwsza z nich to 3D Athlete Tracking (3DAT), używająca algorytmów computer vision i zaawansowanych kamer połączonych z centrami danych Intela. Ma ona rejestrować i analizować formę oraz biomechanikę ruchów sportowców. Dane będą udostępniane widzom podczas powtórek biegu na 100 metrów. Druga technologia, VR Training, pozwoli IOC prowadzić immersyjne i interaktywne sesje dla komitetu organizacyjnego.
Connect to kategoria, w której na pierwszy plan wysuwa się 5G. Intel celuje w gigabitową łączność, immersyjne doświadczenie widza, aplikacje smart-city i nie tylko. Firma będzie współpracować z Cisco jako dostawcą sprzętu, by połączyć 42 obiekty sportowe, wioskę olimpijską, kwatery TOCOG, systemy transmisyjne, hotele i inne lokacje.
Experience to kategoria, w której Intel będzie współpracował z AI solutions i IOC, by stworzyć oficjalny hymn Olimpiady, a także wydarzenie e-sportowe, które będzie poprzedzać właściwe Igrzyska. Intel wprowadza również NeoFace, wspomniany wcześniej system rozpoznawania twarzy, oraz True VR, który po raz pierwszy w historii Olimpiady zapewni transmisje rozgrywek w wirtualnej rzeczywistości.