Całkowicie odświeżona sekcja Rozmowy w Microsoft Teams

Całkowicie odświeżona sekcja Rozmowy w Microsoft Teams

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/1/2020, 8:47 PM

Liczba odsłon: 3562

Microsoft Teams pobił w tym roku chyba wszystkie możliwe rekordy — liczba jego użytkowników wzrosła w ogromnym tempie, podobnie jak czas spędzany w aplikacji i na połączeniach. Ponadto sam klient Teams otrzymał prawdopodobnie więcej ulepszeń i nowych funkcji niż przez pierwsze dwa lata po premierze. Ten wyjątkowy rok, który wiele spraw postawił na głowie, jeszcze się jednak nie skończył, a dziś, pierwszego dnia grudnia Microsoft zaskoczył prezentacją całkowicie odmienionej sekcji Rozmowy.

O tym, jak istotne w dobie pandemii są połączenia, świadczą czyste statystyki. Microsoft podaje, że użytkownicy Teams wykonali w październiku 650 milionów połączeń, czyli 11 razy więcej niż w marcu tego roku. Przeciętnie rozmowa trwa mniej więcej 1/4 długości typowego spotkania, a więc jest szybkim i efektywnym sposobem na wymianę informacji i współpracę. O ile obszar ten był ulepszany od różnych stron, o tyle sama sekcja Rozmowy od dłuższego czasu nie była ruszana. Dziś się to zmienia.

Dzwonienie samo w sobie są świetnym sposobem na ponowne połączenie się i dzielenie informacjami. Gdy jednak integrujemy połączenia z różnymi trybami komunikacji, mogą one działać jako mnożnik siły produktywnej. Microsoft prezentuje kilka nowych sposobów na tworzenie potężniejszych i płynniejszych doświadczeń połączeń:

  • Sprawniejsza obsługa połączeń: Teams łączy czat, współpracę, spotkania, aplikacje i przepływy pracy, a odświeżona aplikacja Rozmowy przenosi najważniejsze elementy połączeń — klawiaturę numeryczną, historię połączeń, pocztę głosową, kontakty i ustawienia — w jedno miejsce, aby ułatwić pozostawanie w kontakcie podczas pracy.
  • Zapisywanie nagrania rozmów w OneDrive i SharePoint: Nagrania rozmów to świetny sposób na ponowne prześledzenie tego, co wydarzyło się podczas połączenia. Administratorzy mogą teraz skorzystać z integracji Teams i OneDrive lub SharePoint, które mogą posłużyć za domyślną lokalizację zapisywania nagrań, zastępując Microsoft Stream. Powstają dzięki temu nowe możliwości, takie jak udostępnianie nagrań gościom zewnętrznym, szybszy dostęp do transkrypcji i większa pojemność magazynu.
  • Wsparcie dla CarPlay: Wykonywanie i odbieranie połączeń w samochodzie będzie wkrótce łatwiejsze dzięki wsparciu CarPlay dla Rozmów Teams. CarPlay pozwala używać wbudowanych elementów sterujących pojazdu do obsługi aplikacji Teams, a także wydawać polecenia Siri (na wspieranych rynkach), aby nawiązywać i odbierać połączenia.
  • Identyfikacja spamu: połączenia spamowe są irytujące, zakłócają tok pracy i zmniejszają prawdopodobieństwo odebrania połączeń z nieznanych numerów. Korzystając z zaawansowanych technologii, Teams rozpozna potencjalne "śmieciowe" połączenia, dzięki czemu poczujemy się pewniej, odbierając połączenia przychodzące. Teams będzie również cyfrowo potwierdzać połączenia wychodzące, aby zapobiec odrzucaniu tych połączeń przez odbiorców zewnętrznych.
  • Przenoszenie połączeń między telefonem a komputerem: Już na początku 2021 roku będzie można przenosić połączenia między punktami końcowymi na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych za pomocą łatwego w użyciu interfejsu w aplikacji Teams. Rozmowa zaczęta na jednym urządzeniu nie będzie musiała być przerwana, by ją dokończyć na drugim urządzeniu.
  • Scalanie połączeń: dzwoniący użytkownicy mogą łączyć wiele różnych połączeń — od teraz wliczając w to połączenia PSTN oraz VoIP.
  • Tryb niskiego użycia danych: niezależnie od tego, czy chcemy oszczędzać transfer, czy też mamy słaby zasięg, ograniczenie użycia danych podczas rozmowy wideo lub spotkania może okazać się bardzo przydatne. Od początku 2021 roku użytkownicy będą mogli dostosowywać swoje ustawienia limitów danych w aplikacji Teams. Można będzie ustawić różne limity w zależności od dostępności sieci (komórkowej, Wi-Fi lub zawsze).
  • Ulepszone wyszukiwanie numeru dzwoniącego: dzięki tej funkcjonalności zobaczysz nazwę dzwoniącego w momencie, gdy dzwoni, a także w kanale aktywności i na poczcie głosowej.

Rozmowy w Microsoft Teams

Jakby nowości wymienione powyżej okazały się niewystarczające, Microsoft ma w zanadrzu jeszcze więcej! Kolejne zapowiedzi dotyczą funkcji dedykowanych firmom, które wymagają dodatkowych możliwości połączeń i przepływów pracy. Czy chodzi o krytyczne operacje, czy o rozwiązywanie problemów kluczowych klientów, Teams odpowiada na szeroki wachlarz potrzeb użytkowników firmowych. W zestawieniu nowości znajdziemy:

  • Kanały ze wsparciem dla głosu: Nowa funkcjonalność połączeń zorientowanych na współpracę pozwala zespołom integrować kolejki połączeń z określonym kanałem. Dzięki temu możliwa staje się współpraca i wymiana informacji przed, w trakcie i po zakończeniu rozmowy. Na początku 2021 roku użytkownicy zyskają możliwość tworzenia nowych kanałów ze wsparciem dla głosu, co pozwoli im rozpocząć korzystanie z tej funkcji w wersji zapoznawczej.
  • Certyfikowane rozwiązania dla centrów kontaktowych: obsługa połączeń z klientami w centrach kontaktowych jest często sportem zespołowym, dlatego ważne jest, aby szybko zidentyfikować właściwego współpracownika i dotrzeć do niego. Rozwiązania dla centrów kontaktowych mogą bez problemu zintegrować się z aplikacjami Teams poprzez API, a teraz ich dostawcy mogą także ubiegać się o certyfikację swoich rozwiązań przez Microsoft. Część rozwiązań już podlega certyfikacji, a informacje o nich zostaną podane na początku przyszłego roku.
  • Stabilne połączenia: aby wspierać najbardziej krytyczne rozmowy niezależnie od warunków połączenia, nowa Survivable Branch Appliance (SBA) umożliwia nawiązywanie i odbieranie połączeń PSTN nawet w przypadku awarii sieci. SBA będzie dostępna w wersji zapoznawczej w tym miesiącu dla certyfikowanych dostawców Session Border Controllers (SBC). Pozwoli im to połączyć się z klientem Teams w przypadku, gdy klient ów nie może połączyć się z siecią Microsoft Calling.
  • Przekazanie połączenia z powrotem: Użytkownicy aplikacji Teams mogą być teraz pewni, że gdy przekażą ważne połączenie, nie rozłączy się ono tylko dlatego, że ktoś po drugiej stronie jest niedostępny. Jeżeli odbiorca nie odpowie, połączenie zostanie przekazane z powrotem do nadawcy.

Rozmowy w Microsoft Teams

Jeśli tak wyglądają zapowiedzi na najbliższe miesiące, to możemy spodziewać się, że rok 2021 będzie dla rozwoju Teams równie ważny, co 2020. A jako że w temacie pandemii nie ma co wyrokować, to można śmiało stwierdzić, że nowe funkcje Rozmów (i nie tylko!) trafiły na podatny grunt. Praca i nauka zdalna stały się nową codziennością milionów osób i zapewne w najbliższym czasie ów trend będzie tylko wzrastał, a razem z nim także użycie Teams.

Źródło: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2020/12/01/restore-and-maintain-personal-connections-with-new-microsoft-teams-calling-features/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia