AdDuplex zamyka się po 12 latach aktywności na Windows

AdDuplex zamyka się po 12 latach aktywności na Windows

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/5/2023, 4:08 PM

Liczba odsłon: 532

AdDuplex to sieć promocji krzyżowej aplikacji i gier z Microsoft Store, która pomaga deweloperom dotrzeć do nowych użytkowników. Naszym Czytelnikom może być znany głównie z dostarczania statystyk udziałów poszczególnych wersji systemów Windows i Windows Phone. Niestety, po 12 latach obecności usługa wkrótce zostanie wyłączona.

AdDuplex został założony w 2011 roku jako platforma cross-promotion, pozwalająca deweloperom zyskać większą ekspozycję poprzez pomaganie sobie nawzajem. Na każde 10 reklam w aplikacji dewelopera jego reklama jest wyświetlana 8 razy w innych aplikacjach połączonych z siecią. Platforma wspiera różne formaty, w tym tekstowy, bannery graficzne i reklamy na pełnym ekranie. Pozwala też deweloperom prowadzić płatne kampanie reklamowe w celu pozyskania nowych użytkowników. Piszemy to w czasie teraźniejszym, choć już niedługo wszystko to będzie należeć do przeszłości. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie na blogu firmy:

Po ponad 12 latach służeniu społeczności deweloperów Windows nadszedł w końcu czas na ogłoszenie i zamknięcie AdDuplex. Podjęcie tej decyzji nie przyszło mi łatwo i nadeszło po ponad 5 latach okresowych optymalizacji (technicznych i organizacyjnych), aby utrzymać usługę przy życiu, podczas gdy branża i społeczność, którym służyliśmy, kurczyły się. Skończyły nam się opcje i pomysły, więc czas zakończyć ten dzień i pożegnać się.

Oto nasz planowany harmonogram likwidacji AdDuplex:

Zaprzestaniemy obsługi zarówno promocji krzyżowej, jak i reklam komercyjnych 17 lipca 2023 r. Aby zminimalizować wpływ na Wasze apki i gry, będziemy nadal obsługiwać odpowiedzi "no ad". Jeśli zatem macie zaimplementowany sposób obsługi zdarzenia NoAd w Waszej aplikacji, powinna ona przełączyć się na scenariusz, który macie w Waszym event handlerze. W innym przypadku nasz SDK będzie po prostu zachowywał się tak, jak zawsze, kiedy nie ma reklamy do wyświetlenia.

Jeśli macie jakiś własny system rotacji sieci reklamowych, możecie po prostu usunąć AdDuplex ze swojej listy. Będziemy nadal obsługiwać te odpowiedzi "no ad" w bliższej przyszłości (przynajmniej do końca 2023 roku).

Zamkniemy nasz samoobsługowy obszar klienta 1 sierpnia 2023 roku. Jeśli więc chcecie sprawdzić swoje statystyki, pobrać faktury itp., proszę, zróbcie to przed końcem lipca.


— Alan Mendelevich, CEO AdDuplex

Jak wspomnieliśmy, Czytelnicy CentrumXP mogą kojarzyć AdDuplex z naszych raportów dotyczących udziałów poszczególnych wersji systemu Windows, a czasem też urządzeń Surface. Obok takich dostawców, jak Netmarketshare, Statcounter czy nawet Valve, raporty AdDuplex zawsze dawały ciekawą perspektywę na aktualne trendy. Ostatni przytoczony przez nas raport pochodził sprzed ponad roku. Możecie sprawdzić go tutaj.

Źródło: https://blog.adduplex.com/2023/07/05/adduplex-is-shutting-down/