Raport został stworzony przy współpracy z firmą LegitScript, która weryfikuje apteki internetowe. Analizę płatnych linków w wynikach wyszukiwania rozpoczęto w czerwcu 2008 roku, kiedy domyślną wyszukiwarką Microsoftu był jeszcze Live Search (Bing „wkroczył” dopiero w czerwcu 2009 roku). Jak wynika ze sprawozdania, zakres działalności nieuczciwych aptek to m.in. sprzedaż leków na receptę osobom nieposiadającym jej czy oferowanie medykamentów niezaufanego pochodzenia. Autorzy raportu wykazali, że są w stanie nabyć podrobione leki z Indii, klikając w jedną z reklam na stronach Microsoftu. Ponadto niektóre odnośniki wskazujące na zupełnie legalne apteki w rzeczywistości przekierowały do nielegalnych miejsc. Autorzy raportu sugerują Microsoftowi bardziej wnikliwą kontrolę reklamodawców Microsoft adCenter.
Raport wyróżnia wyszukiwarkę Microsoftu, jednak autorzy wspominają, że płatne reklamy także w Google oraz Yahoo! prowadzą niekiedy do nie w pełni wiarygodnych witryn.