iOS 6.1 powoduje problemy z Microsoft Exchange

iOS 6.1 powoduje problemy z Microsoft Exchange

Autor: Krzysztof Kapustka

Opublikowano: 2/14/2013, 7:17 PM

Liczba odsłon: 2936

Urządzenia z systemem iOS 6.1 łączące się do serwera Microsoft Exchange mogą powodować liczne problemy z jego działaniem. Do chwili usunięcia błędu Microsoft podał administratorom trzy sposoby na uniknięcie problemów.

Według informacji zamieszczonych w specjalnym ostrzeżeniu wydanym przez Oddział Wsparcia Microsoft, urządzenia z systemem iOS w wersji 6.1, jak choćby iPhony czy iPady, przy próbie synchronizacji z serwerem Microsoft Exchange mogą powodować jego destabilizację i spadek wydajności. Jak czytamy w raporcie, gdy użytkownik synchronizuje skrzynkę pocztową wykorzystując urządzenie oparte na iOS 6.1, konsumowane są zasoby Client Access Server (CAS) i Mailbox (MBX) serwera Microsoft Exchange, następuje bardzo szybki rozrost dziennika, a zużycie pamięci i procesora może znacznie wzrosnąć, co powoduje ogólny spadek wydajności serwera.

Choć wiedzę o zaistniałym problemie ma już zarówno Microsoft, jak i firma Apple, to jego usunięcie może trochę potrwać. Dlatego, do czasu naprawienia błędu, Microsoft podał użytkownikom i administratorom kilka wskazówek, które powinny czasowo rozwiązać ten problem. Po pierwsze można spróbować usunąć i ponownie utworzyć powiązanie do konta Exchange w odpowiednim produkcie iOS. Po drugie, administratorzy mogą dla posiadaczy tych urządzeń utworzyć Client Throttling Policy, co pozwoli równomiernie rozprowadzić zasoby serwera. Trzecie i zarazem najostrzejsze rozwiązanie to po prostu zablokowanie przez administratorów serwera Exchange dostępu do niego z poziomu urządzeń iOS 6.1.