Menu kategorii
  • Zmiana źródła danych w aplikacji Common Data Service

    Zmiana źródła danych w aplikacji Common Data Service

     Łukasz Klimkiewicz
    Łukasz Klimkiewicz
    00:00
    11.03.2018
    1016 wyświetleń

    W tym poradniku zajmiemy się zmianą źródła danych z jednostki Common Data Service na listę niestandardową programu SharePoint. Zrobimy to z poziomu aplikacji PowerApps Studio dla systemu Windows 10, którą możemy za darmo pobrać ze Sklepu.

    Po otwarciu aplikacji PowerApps Studio logujemy się do naszego konta Office 365 i upewniamy się, że znajdujemy się w odpowiednim środowisku. Jeżeli tak, przechodzimy do kategorii Otwórz i odnajdujemy tam naszą aplikację, którą przed otwarciem musimy pobrać z chmury.

    Pobieranie aplikacji z chmury

    Po pobraniu aplikacja uruchamia się w trybie podglądu. Żeby przejść do edycji, klikamy ekran prawym przyciskiem myszy i wybieramy polecenie Edytuj. Jeżeli aplikacji nie uruchomi się automatycznie, klikamy ikonę ołówka z prawej strony ekranu przy elemencie na liście.

    Edycja aplikacji

    Po uruchomieniu trybu edycji musimy się upewnić, że panel ekranów aplikacji działa w trybie drzewa, po czym zaznaczyć pozycję BrowseGallery1, czyli galerię. Ta kontrolka PowerApps odpowiada za przeglądanie elementów zapisanych w źródle danych. Aktualnie dane te pochodzą z wybranej wcześniej jednostki Common Data Service.

    Aplikacja z danymi pochodzącymi z jednostki Common Data Service

    Po zaznaczeniu kontrolki BrowseGallery1 skupiamy się na panelu konfiguracji z prawej strony okna aplikacji i kategorii Właściwości. Tutaj odnajdujemy sekcję Dane, która odpowiada za pobieranie danych ze źródła. Aktualnie, w naszym przypadku, jest to jednostka Sprawa pochodząca z bazy Common Data Service.

    Sekcja właściwości kontroki BrowseGallery1

    Po kliknięciu elementu Sprawa z lewej strony panelu właściwości zostanie wysunięty panel konfiguracji danych. Z jego poziomu możemy zmienić źródło danych, układ galerii i kilka innych opcji, ale nas interesuje przede wszystkim źródło danych. W panelu rozwijamy listę Źródło danych i wybieramy polecenie Dodaj źródło danych.

    Sekcja połączeń ze źródłami danych

    Jeżeli wcześniej, pracując z usługą PowerApps, nie ustanowiliśmy połączenia z programem SharePoint należącym do naszej organizacji, to teraz takie połączenie należy utworzyć. Pozostając w tym samym panelu, klikamy polecenie Nowe połączenie i na kolejnej liście odnajdujemy element SharePoint.

    Połączenie z programem SharePoint

    Na kolejnym ekranie wybieramy metodę łączenia z danymi. Zalecanym rozwiązaniem jest wybór połączenia bezpośredniego i taki też wybieramy. Następnie poniżej klikamy polecenie Utwórz. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie adresu witryny zespołu w programie SharePoint. Po wprowadzeniu adresu klikamy polecenie Przejdź. Po krótkiej chwili usługa PowerApps nawiąże połączenie z witryną i będziemy mogli wybrać listę, która stanie się źródłem danych naszej aplikacji. Następnie klikamy polecenie Połącz.

    Połączenie z programem SharePoint

    Po synchronizacji źródło danych zostanie zmienione dla całej aplikacji na wskazaną przez nas listę niestandardową programu SharePoint. Aplikacja powinna wyglądać tak jak na poniższych zrzutach ekranu.

    Aplikacja PowerApps z danymi z listy SharePoint

    Aplikacja PowerApps z danymi z listy SharePoint

    Po zakończonej edycji aplikacji musi ona zostać zapisana i opublikowana. Przechodzimy do menu Plik, kategorii Zapisz i klikamy polecenie zapisania aplikacji. Następnie klikamy polecenie Publikuj i na kolejnym ekranie potwierdzamy chęć opublikowania programu.

    Publikownie aplikacji w firmowej chmurze


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii PowerApps