Windows Core OS to system dla "całkiem nowych urządzeń"

Windows Core OS to system dla "całkiem nowych urządzeń"

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/13/2018, 11:03 PM

Liczba odsłon: 1685

Microsoft znów uchylił rąbka tajemnicy, którą owiany jest Windows Core OS - modularna wersja Windows, przeznaczona na nową generację urządzeń, takich jak Surface Hub 2 czy oczywiście Surface Phone. Wygląda na to, że firma ma trudności z jego ukończeniem i szuka pracowników. Wiele o nowym systemie dowiadujemy się z zamieszczonej na LinkedIn oferty pracy dla Software Engineering Managera. Dowiemy się też więcej o zespole odpowiedzialnym za nowy system i jego komponenty.

Opublikowana przez Microsoft oferta pracy skierowana jest do menadżera ds. inżynierii oprogramowania. Jeśli pamiętacie dawniejsze oferty firmy, to ta zapewne zaskoczy Was ilością szczegółów. Zobaczmy więc, czym zajmować się będzie osoba na tym stanowisku:

Uwielbiasz pracować nad urządzeniami? Marzysz o integrowaniu nowych doświadczeń oprogramowania z nowym sprzętem? Jeśli tak, zespół Device Platform może być dla ciebie. Zespół SiGMa Device Platform (DPlat) definiuje i dostarcza Windows Core OS (WCOS), który jest systemem dzielonym przez wszystkie nowe urządzenia. DPlat dostarcza też nowoczesnej platformy sterowników, w tym narzędzi do tworzenia i walidacji sterowników wraz z systemem udostępniania i usług sterowników dla wszystkich wersji Windows. Wreszcie DPlat upewnia się, że Windows jest opłacalną platformą dla kluczowych partnerów krzemowych i dla [producentów] OEM, poprzez wspólną inżynierię sprzętową podczas rozwoju nowych systemów operacyjnych (np. WCOS), by upewnić się, że [dana] wersja Windows jest gotowa dla ekosystemu, gdy ten się ukaże.

W poście została ujawniona również struktura organizacyjna ponad 50-osobowego zespołu. W jego skład wchodzi kilka mniejszych zespołów:

  • Devices and Drivers: zespół DnD odpowiedzialny jest za deweloperską stronę stosu PNP, instalację i serwisowanie sterowników i niektóre aspekty obrazowania urządzeń.
  • Driver Developer Experience: zespół DDX używa doświadczenia deweloperskiego, pisząc sterowniki integrujące z visual studio, w tym eWDK, WDK i ADK, i narzędzia do weryfikacji zachowań sterowników, w tym DV, DV TiP, DevFund/SysFund i ST.
  • OneCore: zespół OneCore zajmuje się pracami związanymi z WCOS SKU i zestawami API do warstwowania OS (GameCore, Onecore/OnecoreUAP), Flexible Links, Windows Compositional Database (WCD) i WCOS.
  • Hardware Lab Kit: zespół HLK zajmuje się jarzmem testowym i koordynacją zawartości we wszystkich SKU [wersjach] Windows oraz koordynacją Hardware Dev Center przy składaniu certyfikacji sterowników.
  • Differentiated Devices Co-engineering: zespół DDC zajmuje się pracą związaną z kształtami i rozmiarami nowych urządzeń oraz nowymi wersjami Windows (OneCore, WCOS etc.), by zawiadamiać o niezbędnych zmianach partnerów OEM, po raz pierwszy używających tych samych nowych wersji. Zespół przeprowadza również po raz pierwszy integrację SW/HW powstających wersji Windows, uruchamianych w innowacyjnych designach HW.
  • Qualcomm Co-engineering: zespół QCC blisko współpracuje z Qualcomm nad strategiczną inicjatywą QC i Microsoftu. Zajmuje się też wspieraniem platform referencyjnych, rozwiązywaniem problemów z zależnościami sterowników, migracjami pakietów sterowników i rozwiązywaniem problemów z aktualizacją.

Wygląda na to, że prace nad Windows Core OS/Andromedą idą pełną parą, ale czy poszukiwanie przez Microsoft nowych pracowników teraz (mamy połowę sierpnia!) nie jest sygnałem, że owe mityczne urządzenia nie będą miały dostatecznie szybko odpowiedniego dla nich systemu i oprogramowania? Zastanawialiśmy się niedawno, czy poślizg z Andromedą po raz kolejny zostawi Microsoft w tyle, ale, jak widać, pytanie nadal pozostaje otwarte.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia