Menu kategorii
  • Windows 365 będzie wspierał tylko wybrane funkcje na Androidzie, iOS, Windows, macOS i w przeglądarce

    Windows 365 będzie wspierał tylko wybrane funkcje na Androidzie, iOS, Windows, macOS i w przeglądarce

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    18:05
    15.07.2021
    1485 wyświetleń

    Microsoft podaje nowe szczegóły techniczne na temat nadchodzącego Windows 365. Jak już wiemy, usługa ta pozwoli tworzyć wirtualne komputery w chmurze (Cloud PCs), z którymi następnie użytkownicy końcowi będą mogli łączyć się na swoich urządzeniach. Początkowo nie było do końca jasne, jakie to urządzenia oprócz PC, ale Microsoft podał już ich listę. Co ciekawe, nie każdy punkt końcowy będzie pozwalał na to samo.

    Mimo iż Windows 365 został przedstawiony jako pełne doświadczenie Windows w chmurze, to nie zawsze będzie ono pełne ze względu na ograniczenia platformy, z której się z nim łączymy. Przykładowo system Windows 10 lub Windows 11 na Cloud PC może nie mieć dostępu do lokalnego USB, większej liczby monitorów, pamięci, ułatwień dostępu, drukarek czy kamery. Niektóre funkcjonalności działać będą z kolei tylko w ograniczonej formie. Jak dokładnie wygląda podział na platformy końcowe? Rzućcie okiem na tabelę poniżej!

      Windows (desktop) Klient ze Sklepu Android iOS/iPadOS macOS Web (przeglądarka)
    Klawiatura X X X X X X
    Mysz X X X X X X
    Dotyk X X X X   X
    Port szeregowy X          
    USB X          
    Przekierowywanie AV Teams X          
    Przekierowywanie multimediów Wkrótce          
    Wiele monitorów 16 monitorów          
    Rozdzielczość dynamiczna X X     X X
    Ochrona przechwytywania ekranu X          
    Kamery X   X X X  
    Integracja menu Start X          
    Schowek X X Tekst Tekst, obrazy X Tekst
    Dysk/pamięć lokalna X   X X X  
    Dostępność (Ułatwienia dostępu) X          
    Lokalizacja X          
    Mikrofony X X Wkrótce X X W wersji zapoznawczej
    Drukarki X       X (tylko CUPS) drukowanie PDF
    Skanery X          
    Karty inteligentne X       X  
    Głośniki X X X X X X

    Windows 365 pozwala administratorowi skonfigurować dostęp Cloud PC do zasobów lokalnych, takich jak schowek, drukarka, mikrofon i transfer plików (o ile są dostępne na danej platformie). Teraz, dzięki opcji transferu plików, możliwe stało się ponadto przekierowanie lokalnego dysku poprzez portal w przeglądarce. Wówczas zasób sieciowy pojawi się w obszarze Twój komputer na komputerze w chmurze.

    Jak widać, poszczególne platformy dość znacząco różnią się pod względem tego, na jaki dostęp pozwalają systemowi w chmurze. Warto mieć to na uwadze podczas wybierania endpointów dla swoich użytkowników. Nie wszystkie bowiem urządzenia sprawdzą się we wszystkich scenariuszach. Przykładowo jeśli pracownik musi często łączyć się przez kamerkę i mikrofon, to na chwilę obecną może to zrobić tylko poprzez łączenie się z Windows, iOS/iPadOS i macOS.

    Niewykluczone, że wsparcie będzie dalej rozszerzane i będzie można realizować więcej scenariuszy niezależnie od urządzenia. Na ten moment dobra wiadomość jest jednak taka, że użytkownik może łączyć się z tą samą instancją Cloud PC z każdego urządzenia oraz kontynuować pracę tam, gdzie ją skończył. Po prostu na jednym będzie mógł robić z nią więcej, a na innej mniej.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-it-pro-blog/get-started-with-windows-365/ba-p/2530504

    Polecamy również w kategorii Windows 365