Tworzenie witryny

Tworzenie witryny

Autor: Paweł Wujczyk

Opublikowano: 8/25/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 6821

Microsoft SharePoint Designer 2007 to program będący następcą Microsoft FrontPage 2003. Za pomocą tego narzędzia stworzymy proste strony internetowe a także witryny zaawansowane zbudowane na wielu ramkach. Na początku zajmijmy się edycją prostej witryny. Microsoft SharePoint Designer 2007 automatycznie zbuduje nam strukturę katalogów abyśmy mogli zająć się funkcjonalnością oraz wyglądem strony WWW.

Po uruchomieniu aplikacji rozwińmy menu Plik a następnie podmenu Nowy... oraz kliknijmy w pozycję Witryna sieci Web...

Na ekranie zostanie wyświetlone okienko pozwalające nam wybrać opcje dotyczące strony. Ustawienia standardowe są optymalne więc w głównym oknie nie zmieniajmy nic. Kliknijmy jednak w przycisk Przeglądaj... aby wybrać katalog, w którym utworzymy stronę.

Po otwarciu okienka służącego do wyboru lokalizacji tworzonej strony jeżeli mamy przygotowany na dysku katalog możemy go wybrać. My wcześniej nie utworzyliśmy folderu więc robimy to w tej chwili klikając najpierw w przycisk umieszczony w prawym górnym rogu okna, a następnie wpisujemy nazwę i wciskamy klawisz Enter.

Nowoutworzony folder automatycznie się otworzy. Aby ukończyć podstawowe czynności przygotowawcze kliknijmy teraz w przycisk Otwórz a następnie w znanym już oknie Nowy - kontrolkę OK.

Strona została zapisana na dysku. W środkowej części okna programu symbolizuje ją ikonka domku oraz nazwa default.htm. Aby przejść do edycji witryny kliknijmy dwukrotnie w rysunek.

Możemy już pisać treść witryny. Nie jest to trudne. Po prostu wpisujemy tekst tak jak do zwykłego dokumentu. Również dodanie pogrubienia, podkreślenia i innego formatowania dokonujemy korzystając z identycznych kontrolek jak w przypadku pozostałych składników pakietu Microsoft Office.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia